ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
בתום דיון סוער

הממשלה אישרה את הארכת שירות המילואים. שרים תקפו

הממשלה אישרה את הצעת משרד הביטחון להארכת העלאת גיל הפטור ללוחמי המילואים. רוב השרים תמכו בהצעה אך השרים סמוטריץ' וסטרוק נמנעו ושר התיירות חיים כץ התנגד. שר התקשורת שלמה קרעי תקף: "למה הצבא לא מגייס את ה-50 אלף איש האלה?"

הממשלה אישרה את הארכת שירות המילואים. שרים תקפו
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת משרד הביטחון להארכת העלאת גיל הפטור ללוחמי המילואים. על פי ההצעה, מילואימניק שאינו קצין ישרת עד גיל 41 במקום גיל 40 - וקצינים ישרתו עד גיל 46 במקום 45.

רוב השרים תמכו בהצעה אך השרים סמוטריץ' וסטרוק נמנעו ושר התיירות חיים כץ התנגד. במהלך הדיון, הוצגו נתונים לפיהם יש 15 אלף לוחמים עד גיל 35 שלא זומנו לשירות. השר כץ הסביר את התנגדותו להצבעה: "לפני שמכבידים עוד על כלל המשרתים יש למצות את הפוטנציאל".

כזכור, בשבוע שעבר, הורדה מסדר היום של הממשלה ההצעה להעלאת גיל הפטור בגלל חוות הדעת שפרסמה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, שטענה כי "יש מניעה משפטית להכביד על המשרתים מבלי לצמצם את אי-השוויון". 

בישיבת הממשלה אמרה השרה סטרוק: "יש 50 אלף אנשים שהם משוחררים בגילי 25 עד 40 ולא במילואים למרות שניתן לגייסם". סמוטריץ' ציין כי יש מתנדבים בני 49 שמגיעים למילואים, וטען: "לכן מה העניין לשים את זה בחוק". 

נציגי צה"ל טענו כי הצבא עובד על הקמת חטיבות חדשות. בין היתר, הם הציגו פרויקט של השמשת טנקים ישנים שהועברו לגריטה וגיוס אנשי מילואים סביבם.

שר התקשורת שלמה קרעי תקף: "למה הצבא לא מגייס את ה-50 אלף איש האלה?".  השר שיקלי אמר לו: "הם עושים אינספור פעולות. אתה לא יודע על מה אתה מדבר". אך קרעי השיב: "סתום את הפה".

ישיבת ממשלה שלמה קרעי עמיחי שיקלי בצלאל סמוטריץ' אורית סטרוק צה"ל מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד