ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
"מאמין שאמות מהפיצוץ"

המוכסים משוחדים וחיזבאללה מאחסן "ארגזים מסתוריים" בנמל התעופה בביירות

חיזבאללה מאחסן אמצעי לחימה רבים מכל הסוגים בשדה התעופה הראשי של לבנון, כך לפי דיווח בבריטניה. מקורות טוענים כי מחבלים עוברים דרך קציני מכס משוחדים עם כמויות גדולות של נשק איראני | "עניין של זמן עד שיקרה אסון"

המוכסים משוחדים וחיזבאללה מאחסן "ארגזים מסתוריים" בנמל התעופה בביירות
טילים איראניים צילום: שאטרסטוק

חיזבאללה מאחסן כמות גדולה של נשק איראני לרבות טילים ומטעני נפץ בנמל התעופה האזרחי הראשי של ביירות, ע"ש רפיק אל חרירי.

לטענת מקורות ששוחחו עם ה'טלגרף', מחבלים עוברים דרך קציני מכס משוחדים בלי בעיות עם כמויות גדולות של נשק איראני.

על פי הדיווח, בנמל התעופה מאוחסנים טילי איראנים מסוג פאלאק, רקטות לא-מדויקות, טילי פתח 110 לטווח קצר, וגם טילים M-600 שהטווח שלהם מגיע ליותר מ-240 קילומטרים.

כמו כן, אותם מקורות אמרו כי יש בשדה התעופה טילי נ"ט מסוג קורנט, וגם כמות גדולה של טילים בליסטיים מסוג בורכאן כולל חומר נפץ מסוג RDX - אבקה לבנה רעילה.

עובד בשדה התעופה אמר ל'טלגרף': "זה רציני מאוד, ארגזים מסתוריים ענקיים מגיעים בטיסות ישירות מאיראן זה סימן שהדברים הולכים להיות גרועים יותר. כשהם התחילו להגיע לשדה התעופה, אני וחבריי התחלנו לפחד, כי ידענו שמשהו מוזר קורה".

העובד הוסיף: "ביירות תהיה מנותקת מהעולם, שלא לדבר על מספר הנפגעים והנזק. זה רק עניין של זמן עד שיקרה אסון גם בשדה התעופה. בנובמבר הגיעו קופסאות גדולות בצורה יוצאת דופן בטיסה ישירה מאיראן. זה לא קורה לעתים קרובות, אבל זה קרה בדיוק כשכולם בלבנון דיברו על אפשרות של מלחמה".

עובד נוסף סיפר: "כבר שנים שאני צופה בחיזבאללה פועל בשדה התעופה של ביירות, אבל כשהם עושים את זה בזמן מלחמה, זה הופך את שדה התעופה למטרה. אם ימשיכו להביא את הסחורה הזו שאסור לי לבדוק, אני באמת מאמין שאני אמות מהפיצוץ או אמות מישראל שתפציץ. זה לא רק אנחנו, אלה האנשים הרגילים, האנשים שנכנסים ויוצאים, יוצאים לחופשה. אם שדה התעופה יופצץ, לבנון גמורה".

צוות שדה התעופה טוענים כי וואפיק סאפא, בכיר בחיזבאללה וראש מנגנוני הביטחון שלו, הפך לדמות ידועה לשמצה בקרב העובדים. "וואפיק סאפא תמיד מופיע במכס", סיפר אחד מהם, "אני מרגיש שאם לא נעשה מה שהם אומרים, המשפחות שלנו יהיו בסכנה".

דובר צה"ל מסר ל'טלגרף': "האסטרטגיה של חיזבאללה להסתיר נשק ולפעול משכונות אזרחיות נובעת מכוונותיו למשוך את צה"ל לתקוף את האזורים האזרחיים הללו בעיתות הסלמה. אם חיזבאללה היה מכוון לאזרחים ישראלים מהאתרים הללו, לצה"ל לא הייתה ברירה אלא להגיב. דבר שעלול להעמיד אזרחים לבנונים בסכנה, ולגרום לזעם בינלאומי כלפי צה"ל".

חיזבאללה ביירות איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד