ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
בהרדמה כללית

עברה צינתור - והרעשים הקבועים באוזן שמאל נעלמו

אישה בת 30 שמעה רעש חזק באוזן שמאל שהביא לכאבי ראש חזקים והיתה במצב נפשי קשה. היא עברה צינתור בתחילת שבוע שעבר ומאז - שקט ושלווה: "ההרגשה מדהימה, הרעש נעלם ברגע ועוד לא התרגלתי לשקט"

עברה צינתור - והרעשים הקבועים באוזן שמאל נעלמו
אילוסטרציה צילום: unsplash

אדל גיטמן, בת 30 מנתיבות, החלה לסבול לפני כשנתיים מטינטון בלתי פוסק: "לילה אחד התחלתי לשמוע רעש חזק באוזן שמאל, בלי שהצלחתי להבין מה המקור ולמה זה קורה", היא מספרת.

אדל עברה בין רופאים מתחומים שונים שהפנו אותה למגוון בדיקות, אך שום טיפול לא עזר מכיוון שלא נמצא המקור לטינטון: "זה היה סיוט. לא יכולתי לישון, לעבוד או להתרכז בשום דבר. זה החמיר את הדיכאון ממנו סבלתי".

במהלך המסע למציאת טיפול עברה אדל בין רופאים שונים ואובחנה עם תסמונת PTC (פסאודוטומור סרברי) שבה ישנה הפרעה לניקוז נוזלי המוח, מה שמוביל ללחץ תוך גולגולתי שלעיתים מלווה בטינטון. אולם הטיפול התרופתי לא שיפר את מצבה והיא המשיכה לסבול מכאבי ראש ובעיקר מטינטון טורדני ששיבש את התפקוד שלה. "כבר כמעט השלמתי עם העובדה שאשאר לשמוע את הצליל הזה כל חיי".

בעקבות כאבי ראש חזקים, וכשהיא במצב נפשי קשה, אדל הגיעה למלר"ד סורוקה ומשם למחלקה הנוירולוגית, שם ד"ר עלא בשיר, מתמחה במחלקה, הפנה אותה לד"ר ענת חורב, מנהלת יחידת שבץ וצינתור מוח בסורוקה, שהמליצה על צינתור מוח.

ד"ר ענת חורב, מנהלת יחידת שבץ וצינתור מוח בסורוקה: "אדל שמעה רעשים קבועים באוזן שמאל שפגעו באופן משמעותי באיכות חייה. בצינתור שבוצע במכון הרנטגן הכנסנו תומכן אל האזור במוח שבו חלה היצרות, מקור הרעש, על מנת שאדל תזכה בחזרה בחיים שקטים. מדובר בהליך קצר יחסית בהרדמה כללית, עם זמן התאוששות קצר והשפעה מיידית".

אדל עברה את הצינתור בתחילת שבוע שעבר ומאז - שקט ושלווה: "ההרגשה מדהימה, הרעש נעלם ברגע ועוד לא התרגלתי לשקט. מאוד חששתי מההליך אבל זה שווה את כל הפחד", היא מספרת בשמחה, "הודות לד"ר חורב שהייתה אנושית וקשובה אוכל לשוב בעתיד לעשות את מה שאני כ"כ אוהבת - מוזיקה".

סורוקה צינתור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד