ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
אוספים את השברים

אבל בישיבות ההסדר: שמונה נופלים בשבוע אחד

אבל גדול בישיבות ההסדר עם נפילתו של תלמיד ישיבת אור עציון, רס"ל מלכיה גרוס - הנופל השמיני בשבוע אחד מתלמידי ובוגרי ישיבות ההסדר. בישיבתו ספדו לו: "בוכים על לכתו של מלכיה הי"ד אשר חי חיים קצרים אך גדולים במהותם ומשמעותם"

אבל בישיבות ההסדר: שמונה נופלים בשבוע אחד
רס"ל מלכיה גרוס הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

אמש הותר לפרסום שמו של רס"ל (במיל') מלכיה גרוס הי"ד, לוחם בחיל השריון אשר נפל בקרב בדרום רצועת עזה. מלכיה הי"ד, תלמיד שיעור ז' בישיבת ההסדר אור עציון, הוא החלל השמיני מישיבות ההסדר בתוך שבוע אשר לצידו נפלו שלושת התלמידים מישיבת ההסדר שעלבים - שלום מנחם, יקיר לוי ואליהו צימבליסט, שני בוגרי ישיבת מעלות - אילון וייס וצור אברהם, בוגר ישיבת עתניאל איתן קופלוביץ ואברך בישיבת יפו - סעדיה דרעי, השם יקום דמם.

בישיבת אור עציון ספדו למלכיה הי"ד: "עם צאת השבת הושברנו. הידיעה על נפילתו של מלכיה הי"ד לא נותנת לנו מנוח. "כל שרוח הבריות נוחה הימנו, רוח המקום נוחה הימנו" ובמלכיה אהובנו, הדברים התקיימו במלואם. החיוך הקבוע הנסוך על פניו, הדיבור הנעים והשנינות האינסופית שלו, שבו את לב הכול. היה אהוב ואוהב, חבר נאמן, בעל עין טובה ויראת שמים טהורה. מלכיה היה מעמודי התווך של בית מדרשנו, היה ידוע בסברותיו הישרות ובהבנתו המעמיקה. למד תורה גדולה בענווה גדולה". 

"במהלך השנה האחרונה התגייס למשך חודשים ארוכים למילואים. כתלמיד נאמן של מורינו ורבינו הרב חיים דרוקמן זצ"ל עשה שליחות זו בשמחה, לא התלבט ולא התלונן. הדרכתו של רבינו "הנני לכל מה שתבקש ממני" היוו אצלו דרך חיים פשוטה. אהב את תורת ישראל ,את ארץ ישראל ואת עם ישראל. רק לפני ימים אחדים חזר לסבב נוסף של שירות מילואים באותה שליחות חיים וקידש שם שמים בחייו ובמותו", מסרה הישיבה. 

 יהונתן הזהרס"ל (במיל') מלכיה גרוס הי"דצילום: יהונתן הזה

"הרב דרוקמן זצ"ל היה נוהג לבכות על אדם שמסר נפשו בגיל צעיר על קדושת העם והארץ ולהדגיש שאמנם חיו היו קצרים, אך בעלי תוכן ומשמעות גדולים. עתה גם אנו בוכים על לכתו של מלכיה הי"ד אשר חי חיים קצרים אך גדולים במהותם ומשמעותם. זוהי שעה גדולה וקשה לבית ישראל ואנו בטוחים בעוז בצדקת דרכנו. עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע".

חברו הקרוב, עזרא בלוק, ספד לו: "מלכיה היה החבר שיכולתי לצחוק איתו, עם חוש ההומור המיוחד שלו, החבר שיכולתי ללמוד איתו עם האינטליגנציה והחשיבה היצירתית שלו, לדון איתו על ערכים עם החוש המוסרי שלו והחוסר התפשרות על הערכים שלו, החבר שאתה יכול גם סתם לבלות איתו זמן. הוא היה אדם שחשב עמוק על כל דבר, היה תמיד מברר בעדינות ובצניעות להבין את האמת בפשטות, וחי לפי זה. הוא לא היה מתפשר בכלל בערכים שלו, אפילו בדברים הקטנים. את כל זה הוא עשה בפשטות ובענוה בצורה הכי מדויקת שיש, מתוך יראת שמים."

הנהלת איגוד ישיבות ההסדר פרסמה גם כן הודעת אבל לזכרו, בה נכתב: "בית איגוד ישיבות ההסדר מבכה מרה את נפילתו של רס"ל (במיל') מלכיה גרוס הי"ד, לוחם בחיל השריון, תלמיד שיעור ז' בישיבת ההסדר אור עציון שנפל במלחמת המצווה. בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים."

כמו כן, בשבוע הקרוב יתכנסו כ-40 ראשי ישיבות הסדר לאסיפה השנתית ובה ידונו בין השאר בהתמודדות עם כמות המתגייסים מהישיבה, כולל תלמידים אברכים וצוות הישיבה לעומת אלו הנשארים בבית המדרש, במסרים ובלימוד הנכון בימי גבורה ומלחמה אלו, בהתמודדות מול נפילת תלמידים במלחמה ובחיזוק רוח הלחימה לכלל בני הישיבה והבוגרים. רמ"ט האיגוד, אורי פינסקי אמר: "נפילתם בגבורה של כה רבים מבני ישיבות ההסדר, במיוחד בשבוע האחרון בו נפלו 8 מבנינו המובחרים ביותר, מחייבת אותנו לתת דגש וחיזוק לרוח שאיתה מגיעים התלמידים המסורים לקרב ומה מביא את חוסן הרוח והגבורה הללו, יחד עם החיבור לכלל גיבורי ישראל ומלחמה כתף אל כתף באהבת ישראל. הישיבות צריכות לעסוק בהתמודדות של כולנו עם השאלה כיצד להתייחס לכל ההקרבה הגדולה הזאת - איך מצד אחד להיות אבלים ומצד שני לחיות ברוח גבורה ובתעצומות נפש מבלי ליפול לייאוש ועצבות. זו המשימה בה נתונים רבותינו ראשי ורבני הישיבות ואנחנו מצדיעים להם ומחזקים את ידיהם".

ישיבות הסדר מלכיה גרוס חלל צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד