ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
בישיבת הממשלה

העימות בין סמוטריץ' לאלוף: ‏"אי אפשר לנהל את זה בצורה שערורייתית כל כך"

במהלך ישיבת הממשלה פרץ עימות בין השר סמוטריץ' לבין האלוף טולדנו. סמוטריץ' אמר לטולדנו: "צריך שכל הנושא ההומניטארי והחלוקה יעבור לצה"ל". טולדנו: "אנחנו לא מפחדים, אנחנו מקיימים את הנחיות דרג המדיני"

העימות בין סמוטריץ' לאלוף: ‏"אי אפשר לנהל את זה בצורה שערורייתית כל כך"
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך ישיבת הממשלה פרץ עימות בין שר האוצר והשר במשרד הבטחון בצלאל סמוטריץ' לבין האלוף אליעזר טולנדו שהעביר סקירה על סוגיית הסיוע ההומניטרי, כך דווח ב"ישראל היום". 

סמוטריץ' אמר לטולדנו: "תפסיקו לפחד מממשל צבאי. צריך שכל הנושא ההומניטארי והחלוקה יעבור לצה"ל. אחרת זה מגיע לחמאס ובונה אותו בניגוד למטרות המלחמה. זו הסיבה העיקרית להתמשכות המלחמה". 

טולדנו: "אנחנו לא מפחדים, אנחנו מקיימים את הנחיות דרג המדיני". סמוטריץ': "לא נכון. אתה יודע כמוני שהרמטכ"ל מתנגד לזה ועומד על הרגלים האחוריות כבר כמה חודשים למרות שיש גורמים בתוך הצבא שכן מאמינים בזה". 

עוד הוסיף: "יכול להיות שרה"מ לא כופה את זה על הרמטכ"ל אבל לא קל לדרג מדיני לכפות על הצבא כשהרמטכ"ל עומד על הרגליים האחוריות. אם אני הייתי ראש הממשלה הייתי כופה את זה עליכם כבר מזמן". 

סמוטריץ פנה לאחר מכן לנתניהו: "רה״מ אתה צריך לכפות עליהם את זה. אני אומר לך את זה כבר חצי שנה ושום דבר לא קורה. אי אפשר לטעון שהסיוע ההומניטרי קריטי ללגיטימציה הבינלאומית ולהמשך המלחמה ואז לאפשר לצבא לנהל את זה בצורה שערורייתית כל כך".

בצלאל סמוטריץ' אליעזר טולדנו צה"ל סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד