ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
"התאבדות קיבוצית"

בריק חושף: סרבנו להצעה רוסית לסיוע בהתמודדות עם הכטב"מים

אלוף (מיל') בריק מזהיר: "במלחמה הגדולה לא יפלו עשרות טילים מדי יום אלא אלפים, לא רק מלבנון גם מאיראן"

בריק חושף: סרבנו להצעה רוסית לסיוע בהתמודדות עם הכטב"מים
יצחק בריק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפקד גיס דרומי ומפקד המכללות הצבאיות לשעבר, האלוף (מיל') יצחק בריק כתב בסופ"ש ב'מעריב' כי המחדל הבא כבר כאן והביע ספר אם יש מישהו שמעוניין לעוצרו. לטענתו, היוזמה שמגלגלים במערכת הביטחון לצאת להתקפה על חיזבאללה היא התאבדות קיבוצית.

בריק נשאל ע"י ליאן רון ברדיו צפון, אם נצא עכשיו למלחמה בצפון - זה סוג של התאבדות?'. "כן", השיב והסביר: "אם נשים לב מה חיזבאללה עושה לגליל בחודשים האחרונים - אנחנו מוצאים יישובים מתפוררים, ריקים מאדם, על עשרות אלפי דונמים שרופים, מחזות שאפשר לראות בעזה רואים היום בצפון, ואנחנו עם כל מה שיש לנו מטוסים, 'כיפת ברזל' -לא מצליחים לעצור את הכטבמ"ים, רקטות והטילים במשך חודשים, מהסיבה שלא הכנו את עצמנו לעשרות טילים מדי יום ולא לאלפים שיהיו לנו במלחמה הבאה".

האלוף במיל' בריק חשף כי רוסיה הזמינה את הצבא הישראלי ללמוד מהם איך להתמודד עם הכטב"מים ואנחנו לא התעניינו. "אנחנו תמיד מחכים לאסון", אמר והסביר, "במלחמה הגדולה לא ייפלו עשרות מדי יום אלא אלפים, לא רק מלבנון אלא גם מאיראן, שנתנו לה את הרישיון להיות נגדנו באופן ישיר עם ההתקפה שלנו בקונסוליה האיראנית בסוריה - הרווחנו את זה ביושר", הוסיף: "הבאנו אותם מולנו כאשר אין לנו צבא לזירה אחת, איך נתמודד עם 6? איך נתמודד עם אלפי טילים?"

לדבריו, "הצבא חייב פסק זמן בלחימה בשביל להתארגן - מה שלא עשינו 20 שנה" הוסיף: "צריך להכין את הצבא למלחמה הזאת".

מה אתה אומר על תושבי הצפון שפוחדים לחזור?

האלוף במיל' השיב: "מאוד צודקים, ברגע שלא הכנת את עצמך למלחמה שיכולה להתפתח מהתקפה על לבנון כהתקפה אזורית, אתה לא יכול לקפוץ מעל הגובה שלך ולהגיד היות ויש לנו בעיה בצפון נעשה את זה בכל מקרה, משום שאז תתרסק בכל המדינה", הוסיף: "צריך להכין את הצבא למלחמה הזאת".

לדבריו, "עכשיו צריך פסק זמן במלחמה בעזה, שאבדה תכליתה, אנחנו הולכים להיהרג והם מתגברים מתחת לאדמה ומשתקמים, והם החזירו את כל הלוחמים - ואנחנו למעלה משמידים את הערים, העולם רואה השמדה - וזה עושה את העבודה נגדנו ולא בעדנו כאשר למטה במנהרות, הם שולטים במצב לחלוטין. צריך להפסיק שם את הלחימה לשנה-שנתיים, להחזיר את החטופים, מאמין שאם נפסיק שם אז גם חיזבאללה יפסיק ואז נתכונן עם עוד ארבע אוגדות".

אתה אומר לתושבי הצפון בלי מלחמה, לחזור הביתה?

השיב: "לא אני לא אומר את זה, כן הייתי יכול להגיד שימתינו בסבלנות עד שצה"ל יהי מספיק חזק ונוכל לתת את המכה הנדרשת. היום, לא רק שזה לא ייתן מכה אלא זה ייתן קריסה". הם צריכים להבין שאם אנחנו נצא היום לתוך לחימה בלבנון נביא את המלחמה את האזורית כך שבכל מצב הם לא יוכלו לחזור לבתיהם".

עוד אמר: "אלו שמנהלים היום את המלחמה איבדו את הבלמים, הם נכנסים בתמרורים אדומים ונכנסים לתאונות קטלניות. במקום להתחיל לבנות את הצבא, הם משקיעים עכשיו 18 מיליארד דולר במטוסים שיגיעו תוך חמש שנים ולא יהיו רלוונטיים".

יצחק בריק מלחמה בצפון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד