ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
חיבור תורני מקיף

נשיא המדינה קיבל ספר הלכתי שחיבר סבו ממשלחת רבנים מחו"ל

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל אירחו בבית הנשיא את הרב פנחס אליעזר הלוי דונר, רבה של קהילת בוורלי הילס בלוס אנג'לס, שהגיע עם משלחת של 40 מראשי קהילתו לביקור הזדהות עם ישראל במהלך המפגש הגיש הרב דונר לנשיא מהדורה חדשה של 'אור הישר' ספר תלמודי הלכתי שחיבר סבו של הנשיא הרב שמואל הילמן

נשיא המדינה קיבל ספר הלכתי שחיבר סבו ממשלחת רבנים מחו"ל
נשיא המדינה מקבל את הספר צילום: יעקב לדרמן

הרב שמואל הילמן, סבו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, היה נחשב לאחד מהרבנים החשובים בתקופתו, הוא מילא שורה ארוכה של תפקידים רבניים בקהילות גדולות בליטא, בגלזגו בסקוטלנד, וכיהן כראב"ד לונדון, והוערך כאחד מגדולי וחשובי הרבנים באותו הדור.

לצד תפקידיו הרבניים הקדיש מזמנו לסיוע לקהילות במצוקה ולביסוס החיים היהודיים בקהילות בהן כיהן, ואף קיבל מדליית זהב מידו של אלברט מלך בלגיה כאות הוקרה על פועלו למען היהודים הבלגים שהתגוררו כפליטים באנגליה.
 
בשנת תרצ"ד (1934) עלה לישראל וקבע את מקום מושבו בירושלים, שם ייסד את כולל "אוהל תורה" בשכונת רחביה. על אברכי הכולל נמנו מי שנודעו לימים כפוסקי הדור: הרב שלמה זלמן אוירבך, הרב שלמה יוסף אלישיב, הרב שמואל הלוי וואזנר, הרב בנימין יהושע זילבר, הרב ברוך יצחק לוין ועוד.  

בתו, הרבנית שרה, הייתה אשת הרב הראשי יצחק אייזיק הלוי הרצוג, אמו של הנשיא השישי חיים הרצוג וסבתו של הנשיא יצחק הרצוג. 

לאחר שנים ארוכות של עמל רב יוצא לאור בימים אלו מהדורה חדשה ומורחבת של ספר "אור הישר" – חיבורו התורני והמקיף אותו חיבר הרב הילמן, הכרך הנוכחי שיוצא כעת לאור הינו אחד מתוך למעלה מעשרים כרכים שחיבר על רוב מסכתות הש"ס. 

יעקב לדרמןנשיא המדינה מקבל את הספרצילום: יעקב לדרמן

הכרך הראשון שהוגש לנשיא עוסק במסכת שבת וסוגיותיה. המהדורה הראשונה, שכללה 4 מסכתות בסדר מועד ובהן מסכת שבת, הופיעה בירושלים, בחיי המחבר, בשנת תש"א.

הספר רואה אור בארצות הברית על ידי הרב פנחס דונר, רב קהילת בוורלי הילס בלוס אנג'לס מהקהילות היהודיות העשירות והחשובות בארצות הברית. היום (ראשון) התקיים מפגש בבית הנשיא בירושלים בהשתתפותו של הרב דונר, חברי מערכת ההוצאה לאור, ומשלחת של ארבעים מראשי הקהילה.

יעקב לדרמןנשיא המדינה מקבל את הספרצילום: יעקב לדרמן

במהלך ביקורם בארץ יבקרו חברי המשלחת ביישובי העוטף ובערים ובישובים בצפון. הנשיא ורעייתו בדבריהם העלו על נס את גילויי ההזדהות של עם ישראל עם תושבי ארץ ישראל, במהלך המפגש העניק הרב דונר את הכרך הראשון לידי נשיא המדינה.

המהדורה החדשה בעריכתו של הרב דונר, מצטיינת בהגהות והערות המאירות את דברי הרב הילמן ומסבירות בבירור את דברי המחבר בכל הערותיו ומחשבותיו בסוגיות המסכת, מדובר בחיבור תורני מקיף מאד כאשר במהדורה הראשונה החלק המוקדש למסכת שבת הקיף לא יותר מ-32 עמודים אשר הפכו במהדורה החדשה ל-439 עמודים.

בברלי הילס נשיא המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד