ג' תמוז התשפ"ד
09.07.2024
אלפי לוחמים

מיליציות פרו-איראניות נערכות להצטרף לחיזבאללה בלבנון

בכיר במיליציות פרו איראניות: "נילחם כתף אל כתף עם חיזבאללה במקרה של מלחמה כוללת". בכיר נוסף אמר: "כמה מהיועצים העיראקים כבר נמצאים בלבנון"

מיליציות פרו-איראניות נערכות להצטרף לחיזבאללה בלבנון
אימוני החות'ים צילום: דוברות החות'ים

לאחר האיום שהעביר נסראללה לקפריסין, אם זו "תפתח שעריה לישראל במקרה של מלחמה", גורמים רשמיים במיליציות הפרו-איראניות הודיעו כי אלפי מלוחמיהם במזרח התיכון מוכנים להגיע ללבנון כדי להצטרף לחיזבאללה במידה ותיפתח מלחמה כוללת עם ישראל.

במהלך העשור האחרון, מחבלים משלל ארגוני טרור הנתמכים על ידי איראן מלבנון, עיראק, אפגניסטן ופקיסטן לחמו יחד במלחמת האזרחים בסוריה, וסייעו לנשיא סוריה בשאר אל אסד. גורמים רשמיים מארגונים אלה הנתמכים על ידי איראן אומרים שהם יכולים להצטרף ללחימה נגד ישראל.

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אמר בנאום ביום רביעי האחרון כי מנהיגים מאיראן, עיראק, סוריה, תימן ומדינות אחרות הציעו בעבר לשלוח עשרות אלפי לוחמים לעזור לחיזבאללה, אך לדבריו, לארגון יש כבר יותר מ-100,000 לוחמים.

"אמרנו להם, תודה, אבל אנחנו מסתדרים עם המספרים שיש לנו", אמר נסראללה.

"אנחנו נלחם כתף אל כתף עם חיזבאללה אם תפרוץ מלחמה כוללת", אמר בכיר בארגון הנתמך על ידי איראן בעיראק ל-AP בבגדד. הוא סירב למסור פרטים נוספים.

הבכיר, יחד עם עוד נציג מעיראק, אמר כי כמה יועצים מעיראק כבר נמצאים בלבנון.

קאסים קאסיר, מומחה לחיזבאללה, אמר שהלחימה הנוכחית מבוססת ברובה על טכנולוגיה כמו ירי טילים וחיזבאללה לא זקוק למספר רב של לוחמים. אבל אם תפרוץ מלחמה והיא תמשך תקופה ארוכה, חיזבאללה יזדקק לתמיכה מחוץ ללבנון, אמר.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל איראן לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד