ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
קידש שם שמים בהליכותיו

זכרון להולכים: לדמותו של הרה"ח רבי יוסף דוד הלוי אייזן זצ"ל

לאחר ל"ג בעומר נפטר הרב החסיד רבי יוסף דוד הלוי אייזן זצ"ל מזקני וחשובי חסידי סלאנים תלמיד חכם מורם מעם מוהל מומחה ושוחט, ראש וראשון לכל דבר שבקדושה שנפטר לאחר יסורים קשים

זכרון להולכים: לדמותו של הרה"ח רבי יוסף דוד הלוי אייזן זצ"ל
הרב החסיד רבי יוסף דוד הלוי אייזן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בימים אלו מלאו שלושים לפטירתו של הרב החסיד רבי יוסף דוד הלוי אייזן זצ"ל מזקני וחשובי חסידי סלאנים שנלקח לבית עולמו לאחר יסורים שקבלם באהבה ובדומיה והוא בן 78 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד בשנת תש"ו לאביו הגאון הצדיק רבי שלום אייזן זצ"ל מגדולי הפוסקים שבירושלים כסנדק בבריתו שימש האדמו"ר רבי יואל מסאטמר זצ"ל.

היה תלמיד חכם מורם מעם שעשה פרנסתו עראי ותלמודו קבע, היה שו"ב אומן במלאכתו ומוהל מומחה לאלפי ילדי ישראל שלא על מנת לקבל פרס.

לאחר חתונתו קבע את מגוריו בחיפה ושם קידש שם שמים בכל הליכותיו. היה ראש וראשון לכל דבר שבקדושה אם בעמידה על משמר הכשרות שנים רבות בהיותו רב מפעלי מזון ואם בשמירת השבת בחברת מזהירי שבת ובשדה החינוך כשהיה ממייסדי התלמוד תורה על טהרת הקודש נסע בשליחותו של האדמו"ר מסקולען זצ"ל לכל הצפון למסור שיעורים ולקירוב בני נוער לתורה ויראת שמים.

שימש רבות את סביו הגה"צ רבי נפתלי יעקב הכהן זצ"ל ואף הוציא ספר עם תולדות חייו ופעל גדולות ונצורות להנציח את זכרו.

השקיע את כל כוחותיו בעבודת התפילה כבן המתחטא לאביו וכמונה מעות וממש היה בזה דוגמא לרבים.

היה מקורב מאוד לאדמו"ר בעל ה'ברכת אברהם' זצוק"ל ומאז שעבר לבני ברק הסתופף אצל האדמו"ר מסלאנים שליט"א שם בבית מדרשו קבע מקום לתורתו ותפילתו ושם לבד סיים את הש"ס כמה פעמים

שמר על שיעוריו הרבים במסירות נפש לא רגילה בכל עת ותמיד היה נהנה לשוחח עם כל צורב ובן תורה בפלפול חזק או אמרה חסידית טובה וגם השאיר הרבה כתבים אחריו.

היה אב מסור למופת לרעייתו למשפחתו וכל הסובב אותו במאור פנים במיוחד.

זכה להקים משפחה לתפארת כולם הולכים בדרכי אבות בנים ובנות צאצאים ונינים זרע ברך ה' אבלים וכואבים על פטירת דמות מופת שהסתלקה בחטף לאחר שנתיים שבהם נשא את כאביו בדומיה ובאמונה בקבלת יסורים באהבה כשתמיד בפיו פסוקי הודיה.

נפטר לאחר ל"ג בעומר כשבהלוויתו השתתפו רבים וטובים שביכו נפש נקי וצדיק שהשאיר חלל למשפחתו ובחסידות סלאנים.

לאחר מסע הלוויה נטמן בבית החיים בעיר אלעד כשהאדמו"ר מסלאנים משתתף במסע הלוויה עד לאחר סתימת הגולל.

בניו: הרב משה לייב אייזן מבני ברק, הרב אברהם אביש אייזן מאשדוד, הרב ישראל מרדכי אייזן מבורו פארק, בתו הנשואה לרב שמואל צבי פרידמן מאנטוורפן ובתו הנשואה לרב יצחק רוט מירושלים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הרב יוסף דוד אייזן חסידות סלאנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד