ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
לשתות מהירקון

טכנולוגיות ישראליות מפיקות מי שתייה לאפריקה

ישראל מסייעת להנגיש מים נקיים באפריקה בין היתר בחוף השנהב ובאתיופיה. פעילות זו מצטרפת למגוון רחב של פעילויות לקידום הכלכלה הישראלית באמצעות אגף כלכלה במשרד החוץ ועשייה מדינית-הומניטרית

טכנולוגיות ישראליות מפיקות מי שתייה לאפריקה
מכלית ניידת לחלוקת מים בעת משבר צילום: באדיבות המצלם

"יום אפריקה" הבינלאומי צוין באירוע מיוחד שקיים משרד החוץ יחד עם קבוצת ברן וחברת גאלמוביל. במהלך האירוע שהתקיים בסוף השבוע הוצג לראשונה הדור החדש של רכב טיהור המים של חברת גאלמוביל, המסוגל להגיע לשטחים אתגריים במיוחד ולאפשר לקהילות מרוחקות ליהנות ממים ראויים לשתייה.

בהנחיית שר החוץ ישראל כ"ץ פועל משרד החוץ להמשך העמקת הקשר עם מדינות אפריקה, בין היתר, לטובת חיזוקה המדיני של ישראל והפוטנציאל האדיר הטמון ביחסים בינה למדינות היבשת, גם בזירה הבינלאומית.

מנכ"ל משרד החוץ, יעקב בליטשטיין, שפתח את האירוע, הדגיש בדבריו כי "משרד החוץ פועל לקידום הכלכלה הישראלית, הנציגויות שלנו, הפזורות ברחבי העולם פותחות דלתות, עושות חיבורים וחושפות את החדשנות, היצירתיות והטכנולוגיה הישראלים בפני קהלים רלוונטיים ומקדמות את היצוא הישראלי". 

בהמשך להחלטת השר כ"ץ, מנכ"ל המשרד בליטשטיין עומד בימים אלה בראש משלחת משרד החוץ לאפריקה, להמשך קידום פעילות בין ישראל למדינות המובילות ביבשת והעמקת היחסים עמן, במיוחד בעת הזו.

בעיצומה של ההתכנסות הודיעו קבוצת ברן וגאלמוביל על שיתוף פעולה להנגשת מים נקיים לאפריקה, במסגרתו תשווק ברן את הדור החדש של רכב השטח לטיהור מים בקניה ובמדינות נוספות ברחבי יבשת אפריקה.

ברן פועלת באפריקה בשנים האחרונות במגוון פרויקטים רחבי היקף להנגשת מי שתייה, בין היתר בחוף השנהב ובאתיופיה. היוזמה המשותפת תתמקד במתן מענה מיידי ויעיל לצרכי המים של קהילות רבות, ויעזור לממשלות, ארגונים הומניטריים וגופים בינלאומיים להרחיב את הגישה למי שתייה מטוהרים.

איציק פרנק, מנכ"ל קבוצת ברן, ברך באירוע: "אנו נרגשים מההזדמנות לשלב בין פעילות עסקית לשליחות חשובה".

רמי אפללו, מנכ"ל גאלמוביל, הוסיף: "הטכנולוגיה שלנו מספקת פתרון מיידי למי שתייה נקיים לאזורים דלי תשתיות, וזוהי גאווה גדולה לראות את הרכב שלנו בפעולה באפריקה".

באירוע השתתפו שגרירי מדינות אפריקה בישראל, קונסולי הכבוד של מדינות אפריקה, נציגי משרדי ממשלה וגורמים אחרים הפועלים ביבשת, בהם אנשי עסקים בכירים, אנשי אקדמיה וארגוני חברה אזרחית.

פעילות זו מצטרפת למגוון רחב של פעילויות לקידום הכלכלה הישראלית באמצעות אגף כלכלה במשרד החוץ ועשייה מדינית-הומניטרית, בעיקר של אגף אפריקה ומש"ב, סוכנות הסיוע הבינלאומי של ישראל, זאת במטרה ליישם את מחויבות ישראל לסייע לידידותיה בעולם ובפרט למדינות אפריקה, להן יש חשיבות גוברת בשנים האחרונות עבורה.

רקע:

יום אפריקה, הנחגג מדי שנה ב-25 במאי, מציין את ייסודו של הארגון לאחדות אפריקה בשנת 1963, כיום "האיחוד האפריקאי". יום זה מוקדש לחגיגת התרבות, ההיסטוריה וקידום המאמצים של מדינות היבשת להשיג פיתוח בר-קיימא, שוויון זכויות ושלום.

אפריקה משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד