כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
ח"י עולמים

"נגע בי אישית": בעל 'הפסקי תשובות' בפנייה דרמטית

הגאון רבי שמחה רבינוביץ שליט"א פועל בשעות אלו במרץ רב, כדי לגייס את העזרה הבסיסית לטובת כלה ענייה שהתחתנה השבוע • אחרי למעלה מ-20 שנות בדידות, האם הגרושה לא מסוגלת לחתן את בתה בכוחות עצמה • "ללא ספק זה ישפיע 10 פעמים ח"י לכל אלה שמשתתפים במצווה הזאת!"

"נגע בי אישית": בעל 'הפסקי תשובות' בפנייה דרמטית
בעל הפסקי תשובות צילום: מתוך הסרטון

מקורביו של הגאון הגדול רבי שמחה רבינוביץ לא זוכרים דבר כזה: הגאון בעל ה'פסקי תשובות' שנחשב לאחד מגדולי הפוסקים בדורנו, אינו נח ואינו שוקט בשעות אלו, בעקבות חתונתה של כלה ענייה שהתחתנה השבוע, ואין בידה אפילו כדי הצורך למימון הדברים הבסיסיים ביותר. 

לתרומת 180 ש"ח להכנסת כלה שמתחתנת היום הקליקו כאן<<

הרב הידוע בלשונו הזהירה שהורגל מצעירותו לשקול בפלס כל מילה ולא לכתוב או לומר דבר שאינו מדוייק בתכלית הדיוק, פנה לציבור כבר לפני למעלה משבוע, בתחינה נרגשת לעזור ולסייע. הרב מתאר במילים מדודות ושקולות היטב, את המצב הנורא שבו שרויה הכלה הענייה ואת הצער הגדול שחווה אמה, אחרי שנים רבות של בדידיות וגידול משפחה בכוחות עצמה, מאז שאבי הכלה יצא מהתמונה ומאז אינו לוקח חלק בגידול ילדיו ומימון ההוצאות השוטפות או הוצאות החתונות שלהם. 

הרב רבינוביץ' בפנייה נרגשת צילום: קופת העיר


"זהו מקרה שידוע לי אישית", מעיד ה'פסקי תשובות', "אשה אפשר להגיד עליה גלמודה, גרושה כבר עשרות שנים, מגדלת לבד את הילדים. עכשיו היא עשתה שידוך לבת שלה והמצב יוצא דופן בקושי שלו, זה גובל בפיקוח נפש!

"הכלה מרטיבה בלילה את הכרית מרוב דמעותיה, אין לה אפילו את הדברים המינימליים ביותר של הוצאות לחתונה...

"אין פה תמיכה משום גורם אחר, חוץ מהאמא עצמה שצריכה לדאוג לכל הצרכים של החתונה. 
"אם יש לי את האומץ ואת ההעזה להגיד שיעשו לפנים משורת הדין ויתנו 180 שקל בשביל העזרה למשפחה הזאת - ללא ספק זה ישפיע 10 פעמים ח"י לכל אלה שמשתתפים במצוה הזאת, הכנסת כלה נדירה כזו, שכולם יהיו מבורכים בכל הטוב".

הרב מוסיף ומציין שיש מעלה גדולה בנתינת צדקה לתושבי ירושלים: "הם גרים פה בירושלים, וכתוב 'עניי עירך קודמים'. כתוב בשם ספר 'חסידים', ש'עניי עירך' קודמים הכוונה לעניי ירושלים, 'ולירושלים עירך' ברחמים תשוב". 

הענו כעת לקריאתו של הרב שמחה רבינוביץ שליט"א שיצא מגדרו, ושמחו את הכלה בשותפות של 180 ₪, וזכו ב-10 פעמים ח"י, להיות מבורכים בכל הטוב!

לתרומת 180 ש"ח להכנסת כלה שמתחתנת היום הקליקו כאן<<
 

הרב רבינוביץ' פסקי תשובות קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד