ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
רצה להיות רב

אמו של סעדיה הי"ד: "אלוקים הכין אותי להיות חזקה ליתומים של הבן שלי"

ללי דרעי, אימו של סעדיה יעקב הי"ד שנפל ברצועה, אמרה כי "אין לנו יכולת להתמודד עם הרוע הזה שנופל עלינו כל יום, אם אנחנו לא זוכרים את הכלל". עוד הוסיפה: "הוא לא רק שלי, הוא של כל עם ישראל"

אמו של סעדיה הי"ד: "אלוקים הכין אותי להיות חזקה ליתומים של הבן שלי"
סעדיה דרעי הי"ד צילום: איגוד ישיבת ההסדר

ללי דרעי, אימו של רס"ל במיל' סעדיה יעקב דרעי הי"ד שנפל בשבוע שעבר ברצועת עזה, התראיינה הבוקר ב"כאן רשת ב'", וספדה בכאב לבנה: "הוא היה כל כולו כלל, רצון לתת, מאז שהיה קטן זה כל מה שידע לעשות - לתת לאחר". 

ללי אמרה: "הוא לא רק שלי, הוא של כל עם ישראל, לכן אני רוצה לדבר על עם ישראל קודם כל. מאז שהוא קטן הוא היה בשבט יובל בבני עקיבא, שמטפל בילדים עם צרכים מיוחדים מתייצב כל יום שבת. וזה המשיך בהתנדבויות אין סוף וזה ממשיך בהתחייבות שלנו בשמחת תורה ובצו 8 הוא אמר הנני, כי הכלל קודם כל הכלל זה משהו שאנחנו צריכים לזכור כל אחד מאיתנו. אין לנו יכולת להתמודד עם הרוע שנפל עלינו - אם אנחנו לא זוכרים את הכלל".

ללי המשיכה: "סעדיה ועל זה הוא נפל ומשם אני שואבת את הכוחות אני צריכה להזכיר לעולם לשנן את הלמה. בן אדם שיש לו למה חזק יש לו את האיך וה' יודע כמה הלמה החזק שלנו יכול לתת לנו להחזיק מעמד. ב-7 באוקטובר, סעדיה עם רחלי וכל הילדים שלהם בני שנתיים וחצי שנה, הוא הלך לבית כנסת וחזר. הוא לקח את המפתחות של האוטו באמצע שמחת תורה נסע והיה 5 חודשים במילואים בצפון והבנו שהוא היה במטולה היה במקומות שירו הכי הרבה. אבל עם חיוך תמיד אמר לי ולאבו שלו אל תדאגו לי. הוא דיבר בלשון רבים, אנחנו לא מפחדים למות, אנחנו לא מפחדים למות כשיש לנו משימה גדולה".

דרעי הבהירה: "הוא לא פחד למות, אבל הוא רצה לחיות. אנחנו לא מקדשים את המוות בשום פנים ואופן. הוא רצה לחיות, רצה להיות אבא, רב, ללמד, להיות בן אדם משמעותי. הוא היה בן אדם משמעותי אז הוא חזר הביתה ובחודשיים הוא ממש ניצל כל רגע להיות עם הילדים שלו עם אשתו והכין אותנו לפרידה ממנו".

ללי המשיכה וסיפרה על השינוי שעברה לאחר ה-7 באוקטובר: "הייתי בן אדם פוליטי שכותב הרבה והחלטתי לשתוק, ולעשות והתחלתי לחפש עבודה שהיא עם הכי הרבה משמעות שיכולה להיות ואני זוכה לנהל פרויקט בעמותת חמניות למעון יתומי המלחמה. נותנים להם תמיכה חברתית ורגשית ברחבי הארץ וביום שהוא נפל הייתי בכנס בשדרות וכל היום שמעתי הרצאות איך מתמודדים עם שכול וטראומה. הוא אמר את ממש קרובה אלי, את כמה ק''מ ממני אמא. ה' הכין אותי לרגע שבו אני אצטרך לטפל ביתומים של הבן שלי ובעצמי אבל יש לנו משימה יש לכולנו יש משימה וגם לך קרן יש משימה לחזק את העם, לא להחליש אותו".

סעדיה יעקב דרעי חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד