ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
נקנו בחו"ל

שתי צעירות נכוו בעיניים כתוצאה משימוש בעדשות מגע

הן אושפזו לקבלת טיפול רפואי וכעבור 6 ימים הצליחו לראשונה לפקוח את עיניהן. "היה להן מזל גדול שהצלחנו לעצור את התדרדרות הפגיעה"

שתי צעירות נכוו בעיניים כתוצאה משימוש בעדשות מגע
עדשות מגע צילום: pixabay

חן יעקב (16.5) ואור כהן (15), שתי צעירות תושבות חדרה, הזמינו עדשות מגע צבעוניות מאתר קניות מוכר בחו"ל. ביום חמישי האחרון הרכיבו את העדשות וכעבור מספר שעות החלו לדמוע ולסבול מכאבים חזקים. הן הסירו את העדשות אך הכאבים הלכו והחמירו לצד צריבות, אדמומיות וטשטוש בראייה. הן הגיעו לחדר המיון של המרכז הרפואי הלל יפה, ולאחר סדרת בדיקות אובחנו עם כוויות כימיות בקרנית העין. לאחר שטיפה אינטנסיבית של העיניים בחדר המיון, הועברו למחלקת עיניים ומחלקת ילדים להמשך טיפול.

ד"ר דניאל וסרמן, מומחה לקרנית וד"ר פולינה איסקוביץ-אלבגלי, רופאה במחלקת עיניים, שטיפלו בבנות, ציינו: "שימוש אינו נאות בעדשות מגע יכול להיות מסוכן מאוד. לפני שמרכיבים עדשות מגע כדאי להתייעץ עם אופטימטריסטים מומחה או רופאי עיניים. לבנות היה מזל גדול שהגיעו בזמן לבית החולים ובאמצעות טיפול מקומי השתפרו מאוד והצלחנו למנוע את התדרדרות הפגיעה".

ד"ר ראמז ברבארה, מומחה לקרנית במחלקת עיניים ב"הלל יפה", הוסיף: "השימוש בעדשות מגע לא מאושרות עשוי לגרום לכוויות חמורות בקרנית עד לכדי אובדן ראייה. במקרה זה הפגיעה הייתה בחלק החיצוני של הקרנית ובאמצעות טיפול הולם הצלחנו לעצור את התדרדרות הפגיעה. כעת השתיים מרגישות טוב ושוחררו לביתן, תוך המלצה להמשך מעקב".

לאור וחן יש מסר עיקרי: "אנחנו רוצות להודות מקרב לב לצוות שטיפל בנו לאורך כל האשפוז לרבות צוות המרכז החינוכי במחלקת ילדים שהנעים לנו את הזמן על ידי שיחות, דמיון מודרך ואף פעילויות יצירה. חשוב לנו להעלות את המודעות בקרב צעירים וצעירות שמזמינים עדשות מגע מאתרים זולים בחו"ל. שימו לב שהעדשות מאושרות לשימוש על ידי גורם מוסמך. במשך 6 ימים סבלנו מכאבים נוראיים ובקושי הצלחנו לישון ולתפקד. זה לא שווה את זה. עכשיו אנחנו מרגישות הרבה יותר טוב, אך עדיין סובלות מכאבים ורגישות בעיניים", מסכמות השתיים.

הלל יפה עדשות מגע חו"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד