ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
המומחית מסבירה

ד"ר פרייס: "קדחת הנילוס לא יכולה לעבור מבן אדם לבן אדם"

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות, על קדחת הנילוס המערבי: "בסביבות של מגורים להימנע שיהיה מקום התרבות של יתושים"

ד"ר פרייס: "קדחת הנילוס לא יכולה לעבור מבן אדם לבן אדם"
יתושים צילום: Pixabay

אתמול פורסם כי ישנו חשד שנפטרו שתי נשים מבוגרות מקדחת הנילוס המערבי. ד"ר שרון אלרעי פרייס ראש שירותי הבריאות במשרד הבריאות,  התייחסה ב-103 FM להתפשטות המפתיעה של המחלה ועל האופן שיש לנהוג בו כדי להימנע מהדבקה.

"אני רוצה לשים את הדברים בפרופורציה. קדחת מערב הנילוס לא יכולה לעבור מבן אדם לבן אדם. זו מחלה ויראלית שאנחנו מכירים אותה כבר הרבה מאוד זמן. שאנשים נדבקים בה, 80 אחוז מהאנשים לא יפתחו תסמינים בכלל, 20 אחוז בערך יפתח תסמינים ויראלים כלליים, כאבי ראש, חום, כאבי שרירים. אחרי כמה ימים זה יחלוף", הסבירה.

"ברוב המקרים, גם האנשים שיש להם תסמינים, זה חולף. בפחות מאחוז מהמקרים יש מחלה שהיא יותר משמעותית שהיא גם פוגעת במערכת העצבים, בדרך כלל מדובר על אנשים שהם מבוגרים או עם דיכוי חיסוני. זו קבוצת הסיכון. מה שאנחנו רואים, זו לא שהמחלה נראית שונה, אלא היא פשוט התחילה יותר מוקדם וזה כנראה בגלל מזג האוויר שכולנו מרגישים שהוא הרבה יותר חם", הוסיפה. 

"לא להשאיר אזורים של מים עומדים"

לגבי התגוננות אפשרית, אמרה: "בסביבות המגורים מאוד חשוב לא להשאיר אזורים של מים עומדים ולנסות כמה שיותר להימנע מזה שיהיה מקום התקרבות ליתושים, זה בסביבות הבית כשאתה יכול לשלוט על הדברים האלה. כשיוצאים, להיות עם תכשיר דוחה יתושים ולהימרח כשמרגישים שנמצאים במקום עם יתושים. אנחנו עושים הרבה פעולות ביחד עם המשרד להגנת הסביבה והרשויות המקומיות, עושים בדיקות של יתושים, כשמגלים יתושים עם הנגיף, אנחנו מיידעים ביחד עם המשרד להגנת הסביבה את הרשויות, הן עושות פעולות הדברה. יש הרבה פעולות שנעשות. על כל בן אדם בעצמו לדאוג שלא יהיו מים עומדים בסביבה ולהימרח". 

מהם המקומות שבהם זיהיתם את היתושים שאולי נושאים איתם את הנגיף?
"כרגע זה באמת באזור המרכז, אבל אני באמת מציעה לכולם להיות עם תכשירים נגד יתושים, להישמר, לשים לב בסביבה של הבית ובסביבה של העבודה שאין מים עומדים. כרגע זה באזור המרכז". 

קדחת הנילוס המערבי משרד הבריאות שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד