ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
יתקוף את הנשיא?

"אף אחד לא יודע מה הוא יגיד": חששות בממשל ביידן לקראת ביקורו של נתניהו

בבית הלבן מביעים חשש כי ראש הממשלה נתניהו ינצל את הבמה בנאומו בקונגרס כדי לתקוף את הנשיא ביידן על כך שהוא מונע תמיכה מישראל - מה שעשוי לפגוע בו בבחירות

"אף אחד לא יודע מה הוא יגיד": חששות בממשל ביידן לקראת ביקורו של נתניהו
נתניהו וביידן בישראל צילום: דוברות הבית הלבן

בבית הלבן גוברת החרדה מפני הנאום הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס, זאת מתוך אמונה שראש הממשלה יכול להשתמש בפורום כדי למתוח ביקורת על הנשיא ג'ו ביידן על כך שלא תמך מספיק במלחמה נגד חמאס בעזה - כך דווח ב"פוליטיקו". 

הנאום בחודש הבא עשוי ליצור מחזה מסובך מבחינה דיפלומטית ובעייתי מבחינה פוליטית עבור נשיא המועמד לבחירה מחדש בנובמבר הקרוב. החששות בקרב אנשי ביידן גברו בימים האחרונים, כאשר נתניהו השמיע שורה של הצהרות פומביות המאשימה את הממשל במניעת סיוע צבאי. 

"הסרטון של נתניהו השבוע לא היה מועיל כלל", אמר בכיר אמריקני. "הוא יכול להחמיר את זה הרבה יותר מול הקונגרס". בכיר אחר ניסח זאת בצורה בוטה יותר: "אף אחד לא יודע מה הוא הולך להגיד".

החיכוכים העמיקו בין ביידן לנתניהו מאז תחילת המלחמה, כאשר עוזרי ביידן האמינו יותר ויותר כי המנהיג הישראלי מאריך את הסכסוך כדי להישאר בשלטון - וכי הוא מעדיף שדונלד טראמפ יחזור לבית הלבן. 

המלחמה יצרה דילמה פוליטית עבור ביידן, כאשר הרפובליקנים הטילו עליו את האחריות על כך שלא תמך מספיק בישראל, אך במקביל גם ספג ביקורת מכמה מחברי מפלגתו על כך שלא הגן על אזרחים פלסטינים.

בנימין נתניהו ג'ו ביידן הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד