ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
הרוגים ופצועים

רוסיה פתחה במתקפה מאסיבית על רשת החשמל האוקראינית

גורמים רשמיים בחרקוב שבצפון-מזרח אוקראינה מסרו אתמול ששלושה בני אדם נהרגו ולפחות 18 נפצעו מפצצות רוסיות, לפחות ארבעה פיצוצים נשמעו בעיר

רוסיה פתחה במתקפה מאסיבית על רשת החשמל האוקראינית
טיל פטריוט צילום: פלאש 90

מתקני אנרגיה אוקראינים ספגו מתקפה מסיבית מצד רוסיה, בהתקפה נוספת על רשת החשמל של המדינה.

זו הפעם השמינית שרוסיה תוקפת מתקני אנרגיה בשלושת החודשים האחרונים, כך הודיע משרד האנרגיה של אוקראינה.

מערכות ההגנה האוויריות הפילו 12 מתוך 16 טילים ואת כל 13 המל"טים ששוגרו על ידי רוסיה לעבר מספר אזורים במהלך הלילה, כך הודיע חיל האוויר האוקראיני.

גורמים רשמיים בחרקוב שבצפון-מזרח אוקראינה מסרו אתמול ששלושה בני אדם נהרגו ולפחות 18 נפצעו מפצצות רוסיות, לפחות ארבעה פיצוצים נשמעו בעיר.

"זה עוד פיגוע טרור, תקיפה מדויקת של תשתיות אזרחיות. אין שום מתקן צבאי במחוז הזה", אמר המושל האזורי של חרקוב, אולה סינייהוב.

ההתקפות הלילה על תשתית האנרגיה פצעו שני עובדי אנרגיה באזור מרכז זפוריז'יה, ופגעו בציוד בעיר לבוב שבמערב העיר, אמרו גורמים רשמיים, כך דיווחה רשת BBC. באזור איוונו-פרנקיבסק דווח על נזק לבתים ולגן ילדים.

רוסיה חידשה את התקיפות שלה על יעדי אנרגיה אוקראינים, התקיפות גרמו להפסקות חשמל תכופות ברחבי המדינה. הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר לאחרונה שמוסקבה הרסה מחצית מיכולת ייצור החשמל של אוקראינה מאז שהחלה לתקוף את מתקני האנרגיה שלה בסוף מרץ האחרון.

אוקראינה רוכשת אנרגיה מהאיחוד האירופי, אולם זה לא מספיק כדי להשלים את הגירעון. המשמעות היא שישנם ימים שיש הפסקת חשמל ארצית מתוכננת כדי להגן על תשתית קריטית כמו בתי חולים ומתקנים צבאיים.

"אנחנו צריכים בדחיפות לסגור את השמיים שלנו או שאוקראינה במשבר רציני בחורף הזה", אמר ל-BBC מקסים טימצ'נקו מנכ"ל DTEK, אחת מחברות האנרגיה הפרטיות הגדולות באוקראינה.

"הבקשה שלי מבעלי ברית היא לעזור לנו להגן על מערכת האנרגיה שלנו ולבנות מחדש את הפגומים" אמר.

זלנסקי קרא שוב ושוב לבעלי בריתה של אוקראינה לשלוח מערכות הגנה אוויריות נוספות. הוא ביקש שבע מערכות פטריוט מארה"ב.

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, אמר ביום חמישי האחרון כי וושינגטון תשלח לאוקראינה סוללות פטריוט, לפני מדינות אחרות שהזמינו אותן.

ארצות הברית מלחמת אוקראינה רוסיה סוללות פטריוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד