כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
חוסלו כ-50 מפקדים

בנסיון להשתקם: חמאס פונה לצעירים בני 18 כדי שיתגייסו לארגון

בצה״ל מזהים מאמץ של חמאס לגייס ולהכשיר פעילים חדשים לזרוע הצבאית, כדי שיחליפו את אלה שחוסלו או נפצעו במלחמה. חמאס מנסה להשתקם בכל רחבי הרצועה, אבל בעיקר במרחבים שצה״ל לא פועל בהם

בנסיון להשתקם: חמאס פונה לצעירים בני 18 כדי שיתגייסו לארגון
מחבלי חמאס באימון צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

חמאס פונה לצעירים בני 18 כדי שיתגייסו לשורותיו, בימים האחרונים מזהים גורמי הביטחון גם ניסיונות לבצע אימונים והכשרות לאותם מחבלים מגויסים חדשים. המחבלים שחמאס מנסה לגייס מיועדים להחליף כ-14,000 מחבלים שישראל חיסלה עד כה במלחמה, ועוד אלפים רבים שנפצעו.

בכיר במערכת הביטחון אומר: "כל המסגרות הצבאיות של חמאס נמצאות בהתאוששות, חמאס מנסה להשתקם בכל רחבי הרצועה, אבל בעיקר במרחבים שצה״ל לא פועל בהם - צפון הרצועה וחאן יונס, כך דיווח דורון קדוש בגל"צ.

על פי הדיווח, בנסיון לשקם את עצמו, חמאס במאמץ לגייס ולהכשיר פעילים חדשים לזרוע הצבאית, כדי שיחליפו את אלה שחוסלו או נפצעו במלחמה. 

חאן יונס היא דוגמה טובה להתאוששות של חמאס - לא רק המסגרות הצבאיות שנבנות שם מחדש, יותר מחודשיים לאחר שאוגדה 98 עזבה את האזור, אלא גם השבת השליטה המקומית - נוכחות אנשי חמאס ברחובות, שיטור מקומי, והשתלטות על המשלוחים ההומניטריים.

גם הזרוע השלטונית של חמאס משקמת את עצמה, ולכן בצה״ל שמים דגש מיוחד בשבועות האחרונים על חיסול אנשי מנגנוני ביטחון הפנים של חמאס: הבטכ״ל (הביטחון הכללי), הביטחון המסכל, ועדות החירום והמשטרה המקומית. מתחילת המלחמה חוסלו כ-50 מפקדים ובכירים בגופים אלה.

מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה חאן יונס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד