כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
יוצא משליטה

מגפת השעלת מתפשטת בכל הארץ

מגפת השעלת החלה להתפשט מבית שמש וירושלים גם לראשון לציון, נס ציונה, עפולה ואשקלון. ההערכה כי מאות נדבקים נוספים גם באזור המרכז והשרון. שיעור הבלתי מחוסנים גבוה ככל הנראה מכפי ששיערו במשרד הבריאות

מגפת השעלת מתפשטת בכל הארץ
אילוסטרציה צילום: pexels

מגפת השעלת מגיעה לשיא ההתפרצות מעבר לאזור ירושלים, שיעור הבלתי מחוסנים גבוה ככל הנראה מכפי ששיערו במשרד הבריאות, ומגפת השעלת ממשיכה להתפשט לכל אזורי הארץ.

בחוזר פנימי שהפיץ המשרד נמצאו מוקדים חדשים של תחלואה באשקלון, נס ציונה, ראשון לציון ועפולה. על פי הערכות גורמים במשרד הבריאות עמם שוחחנו, ישנם מוקדי תחלואה רבים נוספים שאינם מדווחים גם באזור המרכז והשרון, כך מפרסם דר' איתי גל במעריב.

על פי הנתונים המעודכנים, גל התחלואה בחודש מאי האחרון הוא מהגבוהים בעשור האחרון עם 485 מקרים מדווחים. בסך הכל נדבקו מתחילת השנה 1863 חולים, זאת לעומת 1792 מקרים בתקופת 2023 כולה. 

הסיבה המרכזית להתפשטות, ירידה משמעותית בהתחסנות תינוקות לשעלת. 98% התחסנו בשנת 2018, אך רק 92% אחוז התחסנו בשנתיים האחרונות. השיעור הנמוך ביותר של מתחסנים נמצא באיזור ירושלים ובית שמש שם היקף ההתחסנות הממוצע לשעלת עמד על 88% בלבד, ובמחוז דרום עם כ-90% התחסנות, בעיקר בישובים בפזורה הבדואית.

משרד הבריאות שעלת בית שמש ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד