כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"ההסתה והשיסוי"

המוזיקאי הנודע מכריז על חרם נגד עלוני המגזר הדתי

"אינני יכול לקבל את ההסתה והשיסוי נגד לומדי התורה ע"י חלק ‏מכותבי המאמרים בעלונים אלו". יובל סטופל מכריז שלא יפרסם בעלונים הדתיים

המוזיקאי הנודע מכריז על חרם נגד עלוני המגזר הדתי
יובל סטופל במופע האסק ה-37 צילום: חיים טויטו

יובל סטופל, המלחין, המעבד, המנצח והמפיק, שגם ידוע כאמרגנו של גדול הזמר החסידי אברהם פריד, מכריז על חרם פרסומי נגד עלוני המגזר הדתי שבשבועיים האחרונים מיישרים קו עם תקשורת השמאל בנושא גיוס בני הישיבות. 

סטופל מסביר: "‏חבל שעורכי העלונים הללו הולכים שולל, ‏אחר מי שמבקשים לזרוע פילוג בתוך קהל יראי ה' על השקפות ‏השונות. אשר על כן, אמנע ככל שזה תלוי בי מלפרסם מודעות על מופעים שלי בעלונים אלו!".

חיים טויטויובל סטופלצילום: חיים טויטו

‏עוד כותב סטופל, "כמי ששירת בשירות סדיר ועוד למעלה מ 20 שנה במערך המילואים ומכיר בערך השירות הצבאי, ‏אך לא פחות מכך בערך לימוד התורה, אינני יכול לקבל את ההסתה והשיסוי נגד לומדי התורה ע"י חלק ‏מכותבי המאמרים בעלונים אלו".

‏לדבריו, "ביקורת ככל שתהיה נכונה וצודקת (ויש בה הרבה מן הצדק), אינה פטורה מן החובה הבסיסית להיאמר בדרכי נועם ובכבוד הדדי". כך יובל סטופל.

אגב, גם עיתונאי 'משפחה', יוסי אליטוב התייחס לתופעה וכתב: "בסוף השבוע נחשפתי לרמות חדשות של שנאה נגד בני הישיבות בעלוני המגזר הציוני דתי. הויכוח על חוק הגיוס, לגיטימי. הבוז נגד עולם התורה, ממש לא. מוטב שהמגזר שמתמודד עם חזרה בשאלה של אלפי צעירים וצעירות מידי שנה, יעשה בדק בית האם הארס נגד לומדי התורה לא זה שגורם לצעירים להפנות עורף לדת".

יצוין כי אחת מאלה שלוקחת חלק מקמפיין, היא השרה לשעבר איילת שקד שכתבה בין היתר במאמר שפרסמה בעיתון 'מקור ראשון' בסוף השבוע: "הקריקטורה של  שי צ׳רקה מעודנת ביותר. יש להכיר בכך שב 7.10 המציאות השתנתה ומה שהיה אסור שיהיה. קידוש השם חשוב מקידוש הגוש. צה"ל זקוק לעוד חיילים וזהו צורך קיומי. הובלתי ב2014 את חוק הגיוס והאמנתי שזה יקרה בהידברות. זה לא קרה. א"א להמשיך ככה יותר".

יובל סטופל חרם פרסומי עלוני המגזר הדתי הסתה נגד חרדים לומדי תורה חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד