כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"התרחש בלהט פינוי הציר"

שוטר דחף את כתבת חדשות 12, המשטרה מפרסמת התנצלות חריגה

המשטרה מפרסמת התנצלות פומבית בפני כתבת חדשות 12 שנדחפה באגרסיביות על ידי שוטר במחאה בתל אביב. יאיר לפיד תוקף את המשטרה

שוטר דחף את כתבת חדשות 12, המשטרה מפרסמת התנצלות חריגה
המחאה בתל אביב צילום: Tomer Neuberg/Flash90     

הערב (מוצ"ש) פורסם תיעוד שבו נראה שוטר דוחף את כתבת חדשות 12, יולן כהן במהלך עבודתה לסיקור המחאה ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב.

התיעוד עורר סערה וכעבור זמן קצר מסרה דוברות המשטרה הודעת התנצלות על התקרית: "בשעה האחרונה המשטרה פועלת לשמירה על הסדר הציבורי ברחוב קינג ג׳ורג׳ בתל אביב.

במסגרת פינוי מפירי הסדר נהדפה כתבת חדשות 12 יולן כהן שנמצאת במקום ומבצעת סיקור של האירועים בשטח.

שוטר דוחף את יולן כהן, כתבת חדשות 12 צילום: עידית פחימה הרשקוביץ

משטרת ישראל מצרה על האירוע שהתרחש בלהט פינוי הציר. 

עבודת העיתונאים ראויה להערכה וחשובה לסיקור האירועים, נפעל לאפשר להם לבצע את עבודת בבטחה למניעת הישנות מקרים דומים בעתיד". לשון ההודעה.

מערכת 'חדשות 12' מסרה: "אנו מגנים את התקיפה של כתבתנו, יולן כהן, מצד שוטר במהלך סיקור המחאה הערב בתל אביב ודורשים מהמשטרה לערוך בירור לנסיבות המקרה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב ב-X (טוויטר) לדחיפת העיתונאית וכתב: "עוד ערב של איבוד עשתונות של משטרת ישראל. אין שום סיבה ששוטר ינהג באלימות כזו כלפי אף אזרחית. בטח שלא כלפי עיתונאית בתפקיד. איפה מפכ"ל המשטרה? איפה הפיקוד הבכיר בשטח? נחצו כל הגבולות. זה לא יכול להימשך ככה".

איש התקשורת ינון מגל לא אהב את התנצלות המשטרה וכתב בציניות: "‏משטרת ישראל בהודעת התנצלות על כך ששוטר העיף בהפגנת השמאל כתבת של ערוץ 12: "השוטר היה בטוח שמדובר בכתבת של ערוץ 14"."

העיתונאי ברק רביד 'וואלה', טען כי "המשטרה מנסה לדכא באלימות את ההפגנות נגד ממשלת נתניהו כבר חודשים. במקרה היום הקורבן של האלימות המשטרתית היתה כתבת של חדשות 12. האלימות המשטרתית נגד המפגינים לא זכתה לסיקור עיתונאי מספיק ובחלק מהמקרים התקשורת נירמלה את האלימות המשטרתית או התייחסה אליה בסלחנות. אולי עכשיו זה ישתנה". כך רביד.

דחיפת עיתונאית יולן כהן אלימות המשטרה אלימות שוטרים מחאה בתל אביב חדשות 12 יאיר לפיד דוברות המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד