כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
קוראים להסכם

משפחות החטופים בעצרת בתל אביב - "נגמר להם הזמן"

משפחות החטופים ומפגינים רבים בעצרת הענק בכיכר החטופים: "נגמר להם הזמן, חייבים לאשר את עסקת נתניהו"

משפחות החטופים בעצרת בתל אביב - "נגמר להם הזמן"
אילוסטרציה צילום: Tomer Neuberg/Flash90     

הערב מטה משפחות החטופים קיים את עצרת התמיכה במשפחות החטופים בסימן היום הארוך בשנה - ה-7 באוקטובר שנמשך עד היום - ה-260 באוקטובר. 120 חטופים וחטופות, אלפי משפחות ומדינה שלמה נשארו באותו יום שחור.

ממטה המשפחות נמסר: "עד שכל החטופים החיים ישובו לביתם ולמשפחתם והחללים לקבורה ראויה בארצם, לא נוכל להתחיל את השיקום ולעבור ליום הבא".

יעלה דוד, אחותו של אביתר דוד החטוף: "כל אחד ואחת מכם צריכים לדבר על מה היא תחושת ניצחון עבורנו - על מה הרגשנו באותה שבת שחולצו ארבעה חטופים. האם התחושה הזאת משתווה לתחושה שאנחנו מרגישים בעוד חיסול ממוקד של בכיר חמאס? בעוד גופה של מחבל? אני מנחשת שרובכם הגדול יבחר שוב ושוב, 120 פעמים להרגיש את התרוממות הנפש והשמחה באותה שבת בה חזרו ארבעה חטופים. זו תחושת ניצחון אמיתית. אני פונה לציבור, לממשלה ולמקבלי ההחלטות: תחושת הניצחון הזאת שדיברתי עליה, זה מה שהעם רוצה. זה מה שעם ישראל מרגיש ורואה כניצחון. זה הדבר היחידי שישקם אותנו כאזרחים וכמדינה- החזרה של כולם״.

גאיה גלבוע דלאל, אחותו של גיא גלבוע דלאל החטוף: "גיא אח שלי, אם אתה שומע, מאז השבעה באוקטובר, כל רגע בחיי הוא מאבק להחזיר אותך. בינתיים סיימתי כיתה י', באופק מבחני בגרות, כיתה י״א וזה כל כך הזוי, כי שום בית ספר לא מלמד איך לעבור את המבחן של החיים. נמאס לי להיות אחות של חטוף, אני רוצה לחזור להיות אחות שלך, אבל כמה שאתה אמיץ וחזק, לא תוכל לחזור משם לבד".

מעיין כהן נהון אחייניתו של אוהד יהלומי: "אוהד, מאז השבעה באוקטובר, היום שבו נחטפת, הזמן מרגיש כמו חיים שלמים שמרוכזים ביום אחד שלא נגמר. כשאיתן, הבן שלך, חזר מהשבי חווינו רגע מדהים של תקווה, אני מחכה כל כך לחוות את זה שוב, והפעם כשאתה חוזר. דוד שלי, סיימתי את השנה הראשונה בתיכון, אתה מאמין? כל זה בזמן שאתה מנותק מהעולם ומכל מה שמוכר לך ולכולנו. הבוקר הנורא ההוא לא נגמר ואתה כל הזמן הזה חטוף בעזה. למה אני, ילדה בת 15 שרק רוצה לצאת לבלות כמו נערה רגילה, צריכה להילחם להחזיר את המשפחה שלי?".

ברית ישראלי, בת דודתו של איתי חן: "אם רק יכולתי לתאר לכם עד כמה יום הזיכרון היה אחד הימים הכי קשים לי ולמשפחה. בבקשה תעצמו את העיניים ונסו לדמיין אותנו ביום הקדוש הזה בלי בית עלמין, בלי מצבה ובלי שיהיה לנו קבר לבכות עליו. לאיתי, גיבור ישראל שהגן בגופו עלינו, ועל המדינה, עדיין אין חלקת קבר ומגיע לו שהממשלה ששלחה אותו לקרב, תעשה הכל כדי שתהיה לו. זה כבוד בסיסי ומובן מאליו שאני בכלל לא מבינה למה כולנו צריכים להיאבק על זה.

חבריו של סשה טרופנוב, שהקימו עמדת קפה בכיכר החטופים כחלק מיוזמת Coffee 4 Sasha: “סשה שתדע שהתאחדנו כולנו, חברים מכל מסגרות החיים. הפכנו בן לילה לחמ״ל החברים של סשה, משפחה מבחירה. החיים של כולנו נעצרו ברגע שנחטפת, לא נפסיק להלחם עד שתחזור הביתה ותהיה כאן איתנו”.

קובי בן עמי, אחיו של אוהד בן עמי החטוף, נשא תפילה לשלום החיילים והחטופים

מטה משפחות החטופים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד