כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
סיכום חדשות השבת

ישראלי נרצח בקלקיליה; בכיר בחמאס חוסל

בעזה מדווחים כי צה"ל ניסה לחסל היום את ראאד סעד, מבכירי חמאס ברצועה | אזרח ישראלי נרצח לאחר שנכנס עם רכבו לתוך קלקיליה | נושאת המטוסים רוזוולט שנמצאת כעת במשימה במזרח אסיה תגיע לאזור | סיכום חדשות השבת

ישראלי נרצח בקלקיליה; בכיר בחמאס חוסל
פעילות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

סיכום חדשות השבת: 

● בעזה מדווחים כי צה"ל ניסה לחסל היום את ראאד סעד, מבכירי חמאס ברצועה. סעד, ראש אגף המבצעים של חמאס, נהרג לפי דיווחים בהפצצות באזור העיר עזה, אשר בעקבותיהן ישנם על פי הפלסטינים לפחות 42 הרוגים נוספים.

● כלי טיס של חיל האוויר תקף במרחב הבקעא וחיסל באופן ממוקד את המחבל אימן ע'טמה, פעיל טרור מרכזי שאחראי לאספקת אמצעי הלחימה עבור חמאס והג'מאעה האיסלאמית בלבנון ולקידום תשתיות טרור במרחב.

● אזרח ישראלי נרצח לאחר שנכנס עם רכבו לתוך קלקיליה הבוקר. מסתמן כי מדובר בפיגוע. באחד התיעודים הפלסטיניים מהעיר נראה רכב הנושא לוחית רישוי ישראלית, כביכול שייך לפצוע, עולה באש.

● דיווח ב-CNN: בכירים אמריקנים הבטיחו למשלחת בכירים ישראלית, כי אם תפרוץ מלחמה בגבול הצפוני של ישראל בין ישראל לחיזבאללה, ממשל ביידן "מוכן לתמוך בישראל לחלוטין".

● ראש ממשלת קטאר מוחמד א-ת'אני אמר כי "המשכנו במאמצי התיווך בימים האחרונים ללא הפרעה". הוא סיפר כי התקיימו "מספר פגישות עם הנהגת חמאס כדי לנסות לגשר על הפער בין שני הצדדים. המאמצים נמשכים אך עד כה לא הגענו לנוסח שנראה מתאים וקרוב למה שהוצג. ברגע שזה יקרה, נפנה לצד הישראלי כדי לנסות לגשר על הפער ולהגיע להסכם מהר ככל האפשר".

● חיל האוויר תקף אתמול מטרות של החיזבאללה בארבעה אזורים בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו - מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב אל-חיאם, ועמדה צבאית של הארגון במיס אל-ג'בל.

● אוגדות 162 ו-99 ממשיכות להילחם בדרום רצועת עזה ובמרכזה. בפעילות במרכז הרצועה חוסלו מחבלים, והותקף אתר שיגור רקטות במרחב מסדרון נצרים. בדרום הרצועה, הותקפו מטרות של חמאס, מחבלים ומחסני אמל"ח.

● שני שיגורים מרצועת עזה התפוצצו בשטח פתוח באזור קיבוץ סופה שבעוטף. לא דווח על נפגעים.

● גורמים אמריקנים אמרו לרשת סקיי ניוז בערבית כי "נושאת המטוסים רוזוולט שנמצאת כעת במשימה במזרח אסיה תפנה לאזור המבצעים של הים האדום", זאת כדי לסייע לישראל במדית הצורך.

● דובר צה"ל התייחס לדיווחים על תקיפה במרחב אל-מואסי, שם לפי הפלסטינים נהרגו 25 בני אדם ונפצעו עשרות, ואמר כי "האירוע מתוחקר, ומפרטים ראשונים לא מוכרת תקיפה מכוונת של צה"ל לעבר מתקן של הצלב האדום". 

● קטאר וספרד בהודעה משותפת: "יש לעצור מיד את המלחמה בעזה".

● חיזבאללה לקח אחריות על ירי לעבר מטולה, שריפות פרצו במרחב. שני בתים נפגעו מירי נ"ט בעיר.

סיכום אירועי השבת ראאד סעד חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד