כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
פספסו הזדמנות

דיווח: אוקראינה הציעה עזרה נגד כטב"מים, ישראל התעלמה

לאוקראינה ניסיון רב בהתמודדות עם כטב"מים האיראניים. צבא אוקראינה נלחם בהם למעלה משנתיים. שר ההגנה האוקראיני הציע לממשלה ללמוד ולשתף פעולה בתחום, אך לא היה שיתוף פעולה. כעת הכטב"מים הללו זורעים הרס בצפון

דיווח: אוקראינה הציעה עזרה נגד כטב"מים, ישראל התעלמה
מל"ט איראני צילום: פיקוד מרכז ארה"ב

שגריר אוקראינה בישראל, יבהן קורניצ'וק, אמר שהמציאות ממנה הזהיר התממשה במלוא העוצמה, מאות כטב"מים מתאבדים וכטב"מים המשמשים לאיסוף מודיעין שוגרו לעבר ישראל מאז ה-7 באוקטובר.

"בתחילת השנה שעברה, מיד לאחר השבעתה של ממשלת נתניהו, הבאתי מקייב חתיכה גדולה של כטב"ם איראני מסוג שאהד והעברתי אותה כמעין 'מזכרת' מהנשיא זלנסקי לראש ממשלת ישראל. אמרתי אז שאם שיתוף הפעולה בין המדינות לא יעמיק, גם ישראל תקבל כאלה, וזה בדיוק מה שקורה עכשיו. אל תבינו אותי לא נכון: צר לי מאוד שזה קורה. אבל זו המציאות", כך סיפר השגריר לחדשות 12.

ואכן בשבועות האחרונים הקצב התגבר והמל"טים חודרים כמעט מדי יום מלבנון, וגובים מחירים כבדים בגבול הצפון; הם הצליחו לפגוע באתרים אסטרטגיים כמו בסיסים של צה"ל או בלון התצפית "טל שמיים". חיזבאללה גם מצליח לשדרג את יכולותיו.

בחדשות 12 דווח כי בשלבים המוקדמים של השימוש בכטב"מים במלחמה עם רוסיה, הציעה אוקראינה לחלוק את הידע שצברה עם ישראל. "בסוף שנת 2022 התחלנו לשלוח אותות לישראל", אמר שר ההגנה האוקראיני לשעבר אולקסי רזניקוב. "אמרנו לישראלים, אנו מזמינים את המומחים שלכם, את המהנדסים שלכם, לבקר אותנו וללמוד מקרוב על הכטב"מים הללו - לצלם, תקליט, לדבר עם המהנדסים שלנו על הפרטים, כדי שתוכלו לחשוב באיזו יעילות ובהצלחה תוכלו להתמודד מולם, כיצד תוכלו להפיל אותם טוב יותר, או להשתמש בשיבוש אלקטרוני".

אבל בצד הישראלי לא לקחו את האיום ברצינות. "זה יכול היה להיות מצב של win-win. אוקראינה תקבל טכנולוגיית הגנה משודרגת, וישראל תוכל לבדוק את המערכות שלה. ניסינו להגיע לישראלים ולדון איתם, אך למרבה הצער, הקריאות ששיגרנו לא התקבלו ברצינות. לא הייתה תגובה אמיתית" סיפר.

שר ההגנה האוקראיני לשעבר אמר שלא מאוחר מדי עבור ישראל לשנות את גישתה. "אני מאמין שהדבר החשוב ביותר כעת הוא שההנהגה הצבאית-פוליטית של ישראל תבין סוף סוף בבהירות שהאויבים שלנו זהים, והאינטראקציה רק תועיל לשתי המדינות ותציל חיים של ישראלים ושל אוקראינים. וזה הכי חשוב".

מלחמת רוסיה אוקראינה איראן חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד