כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
בתקיפה חריגה

הערכה בישראל: מספר 4 בחמאס, ראש אגף המבצעים של הארגון - חוסל

הפלסטינים טענו לעשרות הרוגים בגלי תקיפה של צה"ל במחנה שאטי בעיר עזה | היעד לתקיפה - ראש אגף המבצעים של ארגון הטרור חמאס ראאד סעד, שנחשב למספר 4 בארגון | צה"ל: "תקפנו שתי תשתיות צבאיות ששימשו את ארגון הטרור"

הערכה בישראל: מספר 4 בחמאס, ראש אגף המבצעים של הארגון - חוסל
הרס בעזה, ארכיון צילום: פלאש 90

צה"ל פתח היום (שבת) בגלי תקיפה חריגים במחנה שאטי בעיר עזה, מה שהוביל, לפי הפלסטינים, לעשרות הרוגים. היעד לתקיפה היה ראש אגף המבצעים של ארגון הטרור חמאס ראאד סעד, שנחשב למספר 4 בארגון. בחמאס טרם אישרו את מותו, אך לפי הערכות בישראל הוא אכן חוסל. 

דובר צה״ל מסר בצהריים כי מטוסי קרב תקפו "לפני זמן קצר שתי תשתיות צבאיות ששימשו את ארגון הטרור חמאס במרחב העיר עזה", וכי פרטים נוספים יפורסמו בהמשך".

במהלך מבצע בבית החולים שיפא לפני מספר חודשים נכללה תמונתו של סעד בתמונות העצורים, אך לאחר מספר ימים הודיע צה"ל כי הצירוף נעשה בטעות וכי הוא לא נעצר.

ללאראאד סעדצילום: ללא

בתוך כך, אוגדות 162 ו-99 ממשיכות להילחם בדרום ובמרכז הרצועה; מחבלים חמושים חוסלו בהיתקלויות פנים אל פנים ובתקיפות מהאוויר. הכוחות תקפו וחיסלו מספר מחבלים חמושים והשמידו תשתיות טרור במרחב. באחת התקיפות, לוחמי צק"ח "אלכסנדרוני" זיהו מספר מחבלים חמושים במרחב, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המחבלים וחיסלו אותם.

בתקיפה נוספת, כלי טיס של חיל האוויר תקף בהכוונת חטיבת האש 990 אתר שיגור רקטות במרחב המסדרון ממנו בוצעו אתמול שיגורים לעבר הכוחות, לא היו נפגעים.

זירת התקיפה בעזה צילום: רשתות ערביות

כוחות אוגדה 162 ממשיכים להילחם ברפיח.  ביממה האחרונה הלוחמים השמידו תשתיות טרור במרחב, וחיסלו מספר מחבלים חמושים בהיתקלויות פנים אל פנים. לוחמי צק״ח נח״ל חיסלו מספר מחבלים בירי צלפים והכווינו כלי טיס שתקפו וחיסלו מחבלים נוספים.

מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו מטרות טרור רבות ברצועת עזה, ביניהן מחבלים חמושים, מחסני אמל"ח ותשתיות צבאיות נוספות.  באחת התקיפות, כלי טיס של חיל האוויר סגרו מעגל וחיסלו חוליית מחבלים ששיגרה טיל נ"מ לעבר מסוק קרב שפעל בשמי הרצועה, לא נשקפה סכנה למסוק. כמו כן, הושמד מהאוויר מחסן האמל"ח ששימש את המחבלים לביצוע הירי.

 

 

ראאד סעד תקיפה עזה צה"ל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד