כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
נכנסה למערכת ממחושבת

מולדובה תדרוש ויזה מישראלים: חשש להשפעה על הנוסעים לאומן

מולדובה הודיעה כי תדרוש ויזה לישראלים בתגובה להכנסת מולדובה למערכת שדורשת אישור נסיעה אלקטרוני מאזרחי מולדובה. שגריר מולדובה בישראל אמר כי הדבר מבטל למעשה את ההסכם ללא ויזה בין שתי המדינות הקיים מאז 2014. ההחלטה עלולה להשפיע על הטסים לאומן

מולדובה תדרוש ויזה מישראלים: חשש להשפעה על הנוסעים לאומן
יהודים במולדובה: אילוסטרציה צילום: Nati Shohat/Flash90

ישראל הודיעה בחודש שעבר שהיא עוברת למערכת ETA למבקרים ממדינות הפטורות מויזות החל מאוגוסט הקרוב. המשמעות שתיירים ממדינות ללא ויזה יצטרכו אישור ישראלי דרך מערכת ממוחשבת לשהות של עד 90 יום בישראל, לאחר שעד היום יכלו לבקר בארץ בלעדיו.

שגריר מולדובה בישראל אומר כי הדבר מבטל למעשה את ההסכם ללא ויזה בין שתי המדינות הקיים מאז 2014.

"המערכת תשפיע על הנוסעים ממולדובה לישראל, שרבים מהם מועסקים בחברות ישראליות, ולמעשה תבטל באופן חד צדדי את ההסכם בין המדינות שלא צריך ויזה", כתב השגריר אלכס רויטמן ברשת X.

רויטמן ציין שהמהלך ישפיע גם על אלפי ישראלים שטסים לאומן שבאוקראינה, דרך מולדובה. "מולדובה נותרה מחויבת לקידום קשרים דו-צדדיים עם ישראל ברוח של כבוד הדדי ומוכנה לדיונים ומשא ומתן בעניין הספציפי הזה לטובת אזרחי שתי המדינות", הוא אמר.

השגריר ציין: "אנו נהנים מההסכם במשך 10 שנים, ראוי להזכיר שמולדובה היא זו שביטלה באופן חד צדדי את צורך הוויזה עם ישראל ב-2011, וב-2014 גם ישראל ביטלה. הוא ציין כי "במקרים רבים נמנעה כניסתם של אזרחים מולדובים למדינת ישראל".

מולדובה אומן ויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד