כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מנוסח בצורה מסורבלת

הסיבוב שעשו הרוסים על הפליטים מעזה. סיוע כספי מינורי

ברוסיה דווח כי הממשלה הרוסית תממן שהות של 43 אלף פליטים מעזה, אלא שעיון במסמך מעלה סיפור אחר לחלוטין. רק כמה מאות פליטים יוכלו לקבל סיוע כספי מינורי

הסיבוב שעשו הרוסים על הפליטים מעזה. סיוע כספי מינורי
פליטים פלסטינים צילום: Atia Mohammed/Flash90

ממשלת רוסיה פרסמה מסמך המנוסח בצורה מסורבלת בו היא מביעה כוונה להשקיע סכום של כ-57 מיליון רובל בקליטה של פליטים מרצועת עזה. גם הכותרות באתרים שונים במדינה הכריזו כי רוסיה "תממן שהות של 43 אלף פליטים מעזה".

עם זאת, מסתבר כי רק כמה מאות פליטים יוכלו להינות בפועל מסיוע כספי מינורי. מהמסמך עולה כי ממשלת רוסיה מוכנה לתקצב ב-57 מיליון רובל שהייה של פליטים מעזה - על פי חישוב של 1,300 רובל לאדם ליום. במסמך נכתב בנוסף כי המימון לאדם הוא לתקופה של עד חצי שנה. 

אלכס נירנבורג מכאן חדשות מסביר, כי כדי להבין כמה עזתים יהנו מסיוע חד פעמי של 1,300 רובל, כ-15 דולרים בלבד, יש לצאת למסע החשבוני הבא: לחלק את 57 מיליון רובל ל-1,300. על פי נתון זה ממשלת רוסיה מוכנה לממן שהות של יום אחד בעלות של 1,300 רובל לכ-43 אלף פלסטינים.

אלא שאת המספר הזה יש לחלק ב-180 כיוון שהממשלה הרוסית הגבילה את הסיוע לתקופה של חצי שנה. דהיינו, את הסיוע הרוסי "הנדיב" הכולל תשלום של 15 דולרים, יקבלו כ-241 עזתים בלבד. אם יגיעו לרוסיה פחות ממספר פליטים זה הסכום כמובן יגדל – אבל זוהי האמת מאחורי ההכרזה של ממשלת רוסיה מסוף השבוע.

פליטים מלחמת חרבות ברזל עזה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד