ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
גילוי ישראלי

ארצות הברית תאסור מכירה של האנטי-וירוס הפופולרי

מדובר בתוכנת האנטי וירוס מתוצרת מעבדת 'קספרסקי' הרוסית. האיסור מגיע למרות שיש לה לקוחות רבים בארה"ב כולל רשויות ממשלתיות ומקומיות | בשנה האחרונה גילה המודיעין הישראלי למקביליו בארצות הברית כי רוסיה מנסה לחדור למחשבים אמריקנים ולגנוב מידע רגיש

ארצות הברית תאסור מכירה של האנטי-וירוס הפופולרי
אילוסטרציה צילום: unsplash

הממשל האמריקני הודיע היום (שישי) על תוכניתו לאסור מכירה של תוכנת האנטי וירוס מתוצרת מעבדת קספרסקי הרוסית בארה"ב. מדובר בחברה בעלת לקוחות ענק בארה"ב כולל רשויות ממשלתיות ומקומיות.

שרת המסחר האמריקנית ג'ינה ריימונודו אמרה כי השפעתה של רוסיה על החברה מהווה סיכון משמעותי, כאשר הגישה של התוכנה למערכות המחשב עלולה לאפשר לה לגנוב מידע רגיש ממחשבים אמריקנים.

באפריל 2023 דווח בעיתון 'ניו יורק טיימס', כי המודיעין הישראלי הוא שגילה לארצות הברית כי רוסיה מנסה לחדור למחשבים אמריקנים ולגנוב מידע רגיש, וזאת על סמך גורמים בממשל. דובר ארמון הקרמלין ברוסיה דחה את הדיווח וכינה אותו "מגוחך".

לפי הדיווח, האקרים רוסים ניסו להשתמש בתוכנת האנטי-וירוס הרוסית "קספרסקי" כדי לחדור למחשבים אמריקנים. במקרה אחד לפחות הצליחה לגנוב מידע מעובד בסוכנות NSA אשר איכסן מסמכים מסווגים על מחשבו הביתי.

ב'ניו יורק טיימס' דווח אז כי ההאקרים הרוסים הצליחו להפעיל חיפוש גלובלי אחר מידע רגיש, באמצעות גישה לנתונים שאוספת תוכנת האנטי-וירוס הרוסית אשר מותקנת על מאות מיליוני מחשבים ברחבי העולם ומנתחת את כל החומרים הנמצאים בהם. בעקבות זאת הוערך כי מדובר באחת מפרצות האבטחה הגדולות ביותר שהתגלו בשנים האחרונות.

אנטי וירוס ארה"ב רוסיה ארצות הברית קספרסקי Kaspersky

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד