ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
"זמנים קשים"

גרמניה: עובדים קשה למנוע הסלמה בלבנון. קוראים לשחרר החטופים

שגריר גרמניה בישראל התייחס למלחמה בעזה וקרא לחמאס לשחרר את החטופים. השגריר קרא גם "להחזיר את גופות המתים". על המצב עם לבנון אמר "הדיבורים על מלחמה בלתי נמנעת מפחידים אותי"

גרמניה: עובדים קשה למנוע הסלמה בלבנון. קוראים לשחרר החטופים
שטפן זייברט, שגריר גרמניה בעצרת למען החטופים צילום: אדר איל

שטפן זייברט, שגריר גרמניה בישראל אמר בחשבון ה-X שלו כי גרמניה עובדת קשה למנוע הסלמה בלבנון. השגריר קרא לשחרר את החטופים וציין כי מלחמה עם  חיזבאללה "מפחידה".

דברי השגריר: "זמנים קשים, אני רוצה לספר לכם מה בלב ובראש שלנו פה בשגרירות, דבר ראשון עדיין החטופים, אני מקווה שהארבעה שחולצו ימצאו את דרכם חזרה דרכם חזרה לחיים רגילים עם משפחה וחברים, ואני חושב כל הזמן על אלה שעדיין שם, לדוגמא ארבל יהוד, אזרחית גרמניה, היום יום ההולדת ה-29 שלה, אני מכיר את המשפחה שלה הם לעולם לא יפסיקו להילחם עליה, ואני מאוד מקווה שהיא מרגישה את זה היום".

שגריר גרמניה שטפן זייברט צילום: שגרירות גרמניה

השגריר המשיך: "חמאס חייב לשחרר אותה ואת כל האחרים, וגם להחזיר את גופות המתים, דבר שני אני חושש מהמצב בצפון כמו כל אחד בישראל, חיזבאללה חייב להפסיק את המתקפות הבלתי פוסקות, יש לאפשר למפונים לחזור הביתה, האמת כל הדיבורים על מלחמה בלתי נמנעת מפחידים אותי, אני מדמיין כמה אנשים עלולים למות פה ובלבנון וזה מפחיד אותי, גרמניה ואחרים עובדים קשה על מנת למנוע הסלמה נוספת".

לפני כחודש השגריר נאם בעצרת של משפחות החטופים ואמר כי "העולם צריך לקבל תזכורת לכך שהפשע הנתעב של השבעה באוקטובר מתבצע בכל יום מאז. אלו שחיים במנהרות החמאס, בתנאים פיזיים ומנטאליים שאנו לא יכולים אפילו לתאר ואלו שכבר נהרגו – שגופותיהם מוחזקות וכך נגרם עינוי נוסף למשפחותיהם המתאבלות. זו הסיבה שבגללה אנחנו עדיין חייבים להיות כאן: בגלל שחמאס מסרב לשחרר אותם, למרות שניתן היה לסיים במהירות את המלחמה והסבל של תושבי עזה. אך העם שלהם אינו חשוב לחמאס ומעולם לא היה חשוב. אנחנו חייבים לספר לכולם שאין דבר חשוב יותר מאשר להחזיר את החטופים הביתה. זאת צריכה להיות המטרה העליונה".

שגריר גרמניה שטפן זייברט חטופים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד