ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
תכנן ללמד תורה

ראש הישיבה סופד: "סעדיה היה מבחירי התלמידים"

רס"ל סעדיה דרעי הי"ד שנפל בקרב במרכז רצועת עזה היה אברך בישיבת ההסדר ביפו. רבותיו וחבריו ספדו: "ממשיך את הלפיד של ציונות עמוקה ופשוטה של תורה ומעשה"

סעדיה דרעי הי"ד
סעדיה דרעי הי"ד צילום: איגוד ישיבת ההסדר

בישיבת ההסדר יפו ספדו בכאב לרס"ל סעדיה דרעי, אברך בישיבה. ראש הישיבה, הרב אליהו מאלי, ספד: "סעדיה תלמידנו היקר היה מבחירי התלמידים, מוותיקי התלמידים, מהשקדנים שבתלמידים. מבחירי הצדיקים שבתלמידים. תמיד שמח תמיד מחייך". 

"תמיד אופטימי. בעל אוהב, ואבא משקיע בילדות הקטנות שלו. סיים מבחנים לרבנות. תכנן לצאת וללמד תורה. התייעץ אתי היכן יוכל להשקיע את כוחותיו ולגדל תלמידים לתורה ומצוות. ועתה נתבקש ללמד בישיבה של מעלה. הכאב והצער גדולים, החיסרון גדול. מי יוכל לנחם? ואנו מתנחמים יחד עם כל עם ישראל בבניין עם ישראל בארצו. בנין החומר ובנין הרוח. זו הייתה שאיפתו של סעדיה, והוא ממשיך אותה מלמעלה יחד עמנו כאן בארצנו וערינו", המשיך. 

רבו של סעדיה, הרב עזרא הימן ציין: "סעדיה, שבנה את ביתו ביפו כמעט מאתיים שנה אחרי העלייה הראשונה, הזכיר לי מאוד את הדמויות בעלייה הזו. היה להם שילוב מאוד טבעי של לימוד תורה, קיום מצוות, עשייה ציונית ופרנסה. סעדיה סיפר לי שהוא יכול לראות את עצמו ממשיך הרבה שנים בשילוב של חלוקת זמנו בין לימוד תורה ועשייה. סעדיה שב לשכונת זייתון עם יחידתו, ממשיך את החיים היהודיים שפסקו שם מאה שנה קודם. על שכונה זו מסר סעדיה את הנפש, ממשיך את הלפיד של ציונות עמוקה ופשוטה, טבעית ושורשית, של תורה ומעשה, מורה את הדרך לנו ולדורות הבאים."

חברו הקרוב, מיכאל כהנא, הוסיף גם כן: "סעדיה - איש של אנשים, השכנה המבוגרת, הסטודנט החדש בבניין, החרדי מבית הכנסת. 'אתה מכיר את סעדיה?' כולם מכירים אותך, לכולם התייחסת. איש של משפחה, משוגע על אשתו והילדים. היה מדהים לראות אותך יחד איתם.. בכללי עם ילדים, תוך רגע איתך והם צוחקים. איש של נתינה. כשצריך עזרה אז תמיד בחיוך תמיד יש לך זמן, תמיד נותן את ההרגשה הטובה". 

מבית איגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מבכים מבכה מרה את נפילתו של החייל רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי הי"ד. לוחם בחטיבת אלכסדרוני, אברך בישיבת ההסדר יפו שנפל במלחמת המצווה. בשם ראשי ישיבות ההסדר וכלל הרבנים והתלמידים, אנו מחבקים את המשפחה, את רבני הישיבה, תלמידיה ובוגריה ומתפללים לניצחון מוחץ של חיילינו הגיבורים על אויבינו השפלים והאכזריים. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים". 

חלל צה"ל הרב אליהו מאלי ישיבת הסדר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד