ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
ברקע המלחמה

ארמניה הודיעה על הכרתה במדינה פלסטינית

אחרי אירלנד, ספרד ונורווגיה, ארמניה הודיעה היום כי היא מכירה במדינה פלסטינית. משרד החוץ הארמני מסר: "משוכנעים שפתרון שתי המדינות הוא הפתרון לסכסוך"

ארמניה הודיעה על הכרתה במדינה פלסטינית
דגל פלסטין צילום: שאטרסטוק

ארמניה הודיעה היום על הכרתה במדינה פלסטינית. בכך היא מצטרפת לספרד, אירלנד ונורווגיה, שהכריזו גם הן על הכרה במדינה פלסטינית בחודש שעבר. ארמניה היא המדינה ה-145 להכיר במדינה פלסטינית והתשיעית לעשות זאת מאז תחילת המלחמה. 

 בהודעת משרד החוץ הארמני נמסר כי "המצב ההומניטרי בעזה והסכסוך הצבאי המתמשך הם הנושאים המרכזיים בסדר היום העולמי שדורש פתרון. ארמניה דוחה כל פגיעה בתשתיות אזרחיות, אלימות נגד אוכלוסייה ולקיחתם של בני ערובה ומצטרפת לקריאה הבין-לאומית לשחררם".

עוד נכתב בהודעת משרד החוץ: "ארמניה הצטרפה לקריאת האו"ם להפסקת אש מיידית, תוך כוונה אמיתית של ארמניה לשלום ויציבות במזרח התיכון. ארמניה דוגלת בפתרון שתי המדינות ומשוכנעת שזהו הפתרון לסכסוך. בהתבסס על כך, ועל המחויבות לחוק הבין-לאומי ועקרונות השוויון ארמניה מכירה במדינה פלסטינית".

נזכיר כי ברשתות החברתיות בארמניה הגיבו מקומיים רבים למתקפת הטרור של חמאס בהבעת שמחה והפיצו סרטונים של חמאס, התבטאויות חריפות נגד ישראל וקריאות לתמוך בחמאס. 

כתוצאה מהשיח העכור, הקהילה היהודית הקטנה של ארמניה הפכה לא אחת מוקד להתנכלויות אנטישמיות, ששיאן בשני ניסיונות להצית את בית הכנסת בבירה ירוואן בסוף 2023. הקבוצה שאחראית להצתות אף פרסמה בטלגרם איומים ברורים כלפי יהודים לא רק בארמניה אלא בכל העולם כולו ונגד ישראלים.

ההחלטה הארמנית מגיעה גם ברקע העובדה כי ישראל מעבירה משלוחי נשק בהיקף גדול לאזרבייג'ן, עימה יש לארמניה סכסוך ארוך וממושך.

ארמניה מדינה פלסטינית אזרבייג'ן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד