ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מסרים אנטישמיים

כתובות נאצה 'יהודים הם פושעים' על אבני זיכרון לשואה בגרמניה

לפחות שבע אבני זכרון הושחתו בסיסמאות אנטישמיות בימים האחרונים בגרמניה. האבנים של סוניה ברומברג ואליז פרנק הושחתו בוויימאר. שתי הנשים היהודיות נרצחו על ידי הנאצים. האבנים נועדו להזכיר לנו את הקורבנות

כתובות נאצה 'יהודים הם פושעים' על אבני זיכרון לשואה בגרמניה
האבנים שהושחתו צילום: ÖRR Antisemitismus Watch

אבני זיכרון בגרמניה ליהודים שנרצחו בשואה - הושחתו במסרים אנטישמיים. האבנים הן לוחות קטנים המוצבים בתוך האדמה מחוץ לבית המגורים של קורבן השואה. עשרות אלפי אבנים נוצרו באירופה במהלך שלושת העשורים האחרונים כדי להנציח את האכזריות הנאצית תוך ציון שמות הנרצחים.

בעיר ויימאר שבמרכז גרמניה, לפחות שבעה אבנים הושחתו, במה שנראה כמסע השחתה. הביטוי "יהודים הם פושעים" רוסס על כמה אבנים, כך דיווח ה'בילד' הגרמני. אותן מילים גם רוססו על כרזות פרסום לפסטיבל "אחווה", אירוע תרבות יהודי בעיר.

כל אבן נושאת שם של קורבן ומוצבת מול מקום מגוריו או מקום עבודתו האחרון. כיום יש אבני נגף ב-1,265 רשויות בגרמניה וב-21 מדינות באירופה. האבנים היו עם סיסמה אנטי-חוקית "היהודים הם פושעים", אמר דובר המשטרה תומס וילק לעיתון 'בילד'.

אבני הנגף של סוניה ברומברג ואליז פרנק הושחתו בוויימאר. שתי הנשים היהודיות נרצחו על ידי הנאצים. האבנים נועדו להזכיר לנו את גורלן. סוכנות הביון של גרמניה פרסמה כי הפשעים האנטישמיים קפצו מ-33 בלבד ב-2022 ל-492 ב-2023, כאשר הרוב המכריע בוצע לאחר ה-7 באוקטובר.

גרמניה אנטישמיות נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד