ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
בשורה לציבור

נזכרת בשבת ששכחת להפריש חלה? יש על מי לסמוך

לא אחת קורה שפתאום בשבת נזכרת עקרת הבית כי שכחה להפריש חלה, ולכן החלות אסורות לכאורה באכילה. אולם מומחה הכשרות הנודע מצא פתרון וקורא להפיץ אותו מה שיותר, כדי למנוע עוגמת נפש מרבים בעם בישראל

נזכרת בשבת ששכחת להפריש חלה? יש על מי לסמוך
חלות מושלמות צילום: רפאל דדוש

תיקון גדול! הודעה חשובה לטובת הרבים. מומחה הכשרות הנודע הרב יוחנן רייכמן בבשורה לציבור נשות ישראל ועם ישראל בכלל. 

היות ורבים פונים לא אחת בשאלה מצויה מאד, אשה שאפתה חלות לשבת ושכחה להפריש חלה מהעיסה. ונזכרו בליל שבת. והרי אסור להפריש חלה בשבת. ולכן אסור לאכול את החלות בשבת. ועגמת נפש רבה נגרמת מכך במיוחד כשזה בעת שמחה משפחתית למשל.

ע"כ מצוה לפרסם שבמשך כמה שנים הגאון הרב משה חיים בויאר מבני ברק, נוהג להפריש חלה כל יום שלוש פעמים ביום, וגם בכל ערב שבת 40 דקות לפני השקיעה. בשביל להציל את הציבור מאיסור חלה. ומתכוין להפריש חלה עבור כל היהודים בעולם. משום שזכין לאדם שלא בפניו ועושה תנאי שמפריש חלה עבור כל מי ששכח להפריש.

אך יש אומרים שמי שנזכר בשבת שלא הפריש חלה יכול לסמוך על הרב שמפריש חלה עבור כל מי ששכח. אולם דוקא אם הולך לביתו של הרב ושומע ממנו בפועל שהפריש חלה בערב שבת הזה. אבל אם לא שמע מהרב אי אפשר לאכול משום שיש חשש שאולי הרב לא הפריש חלה. 

בזמננו יש מערכת טלפונית שניתן להתחבר אליה. כל מי שמחובר למערכת מקבל צינתוק בערב שבת שמאשר שהרב שליט"א עשה בפועל את מצוות הפרשת חלה. כל מי שקיבל את הצינתוק בערב שבת ואח"כ נודע שיש אדם שלא הפריש חלה מותר לסמוך על הפרשת חלה ולאכול את החלות.

ראוי מאוד לכל רב שכונה, רב בית הכנסת, או גבאי בית הכנסת. להרשם לקו זה ולקבל השיחה בערב שבת שמודיע שהופרשה חלה כדין בשם כל ישראל. כדי שאם יבואו לשאול אותו בליל שבת יוכל לומר להם שהפרישו חלה. 

מספר הטלפון שניתן להרשם. 
קו הפרשת חלה: 0733641915

למידע ולהתייעצות:
טלפון: 052-7112543
וואטסאפ: 054-7694615
דוא״ל: [email protected]
 

הפרשת חלה קו הפרשת חלה יוחנן רייכמן משה חיים בויאר חלות לשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד