ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
האזרחים חצויים

סקר אמריקני: זהו הפוליטיקאי הפופולרי ביותר בישראל

סקר חדש שערך PEW האמריקני על עמדות הציבור הישראלי לגבי המלחמה, שנערך לפני פרישת 'המחנה הממלכתי' מהממשלה, מוצא מי השר הבכיר הנחשב לפוליטיקאי הפופולרי ביותר

סקר אמריקני: זהו הפוליטיקאי הפופולרי ביותר בישראל
חברי קבינט המלחמה עם בלינקן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

סקר חדש של מכון PEW האמריקני שבדק את עמדות הציבור בישראל לגבי המלחמה, שנערך לפני פרישת מפלגתו של בני גנץ מממשלת האחדות, מוצא כי יואב גלנט הוא הפוליטיקאי הפופולרי ביותר עם 61% מהנשאלים שהביעו עמדות חיוביות כלפיו, אחריו בני גנץ עם 51%, ונתניהו שזוכה לעמדות חיוביות מצד 41% מהנשאלים.

כל שאר המנהיגים, בהם איתמר בן-גביר, בצלאל סמוטריץ', יאיר לפיד ומנסור עבאס זכו לשיעורי תמיכה שליליים. לפיד זוכה ל-38% תמיכה, סמוטריץ' ל-36 ואילו בן גביר ל-33%.

באשר לעתידה של ישראל, 37% חשים אופטימיים לגבי העתיד, אבל שיעור זהה אומרים שהם פסימיים. הסקר, שנועד לבחון מגמות בציבור הישראלי, מצא כי בעקבות המלחמה הציבור הישראלי מפולג פחות מבעבר.

העלייה באחדות בישראל נרשמה בשאלות של יחסים בין יהודים וערבים, דתיים וחילוניים ובין ימין ושמאל. עם זאת, הסקר מצא פערים גדולים בין ישראלים יהודים וערבים בכמה נושאי מפתח: 61% מהיהודים סבורים כי הממשלה טובה לישראל, אך רק 23% מהערבים מסכימים עם קביעה זו.

רוב של 93% מהיהודים מאמינים שהמלחמה בעזה משפיעה באופן חיובי על החברה הישראלית, לעומת 34% מהערבים. בשאלת ההתנחלויות, גדל שיעור היהודים שסבורים כי הן מסייעות לבטחון.

יואב גלנט סקר דעת קהל מלחמת חרבות ברזל בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד