ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
הפחידו נוסעים יהודים

אנשי ביטחון בלונדון ענדו תגים עם דגל פלסטין והפחידו נוסעים

אחד הנוסעים ציין "האנשים שאחראים לוודא שמחבלים לא יפוצצו מטוסים, ענדו תגים המזדהים עם מחבלים". נוסעים נוספים התלוננו ובסופו של דבר צוות האבטחה הוחלף בצוות אחר, והתגים שלהם נלקחו

אנשי ביטחון בלונדון ענדו תגים עם דגל פלסטין והפחידו נוסעים
שדה התעופה הית'רו צילום: pixabay

צוותי ביטחון בנמל התעופה הית'רו בלונדון, ענדו תגים עם דגל פלסטין וסמלים של הזדהות עם פלסטין, תוך יצירת סביבה עוינת לנוסעים יהודים וישראלים. התקרית התרחשה ביום ראשון האחרון בנתיב המהיר של טרמינל 4, שם ענדו חמישה אנשי אבטחה את התגים בעת בדיקת מזוודות בטיסה לתל אביב.

נוסעים התלוננו כי התגים גורמים להם להרגיש מאוימים ואי נוחות, עורכי דין בבריטניה דרשו לפתוח בחקירה של האירוע. לטענת ארגון עורכי דין UKLFI המייצג יהודים וישראלים, הצוות הפר את מדיניות המדים של הית'רו ואת חוק השוויון על ידי ענידת התגים "פוגעניים ביותר".

אחד הנוסעים ציין "האנשים שאחראים לוודא שמחבלים לא יפוצצו מטוסים, ענדו תגים המזדהים עם מחבלים". נוסעים נוספים התלוננו ובסופו של דבר צוות האבטחה הוחלף בצוות אחר, והתגים שלהם נלקחו.

הארגון ציין כי "על ידי ענידת התגים נהגו אנשי הביטחון בהתנהגות בלתי רצויה, זאת הייתה מטרתה ליצור עבורם סביבה מאיימת ועוינת ופוגענית".

דובר ארגון UKLFI ציין בתלונה: "ברור שאם הצוות יענוד את התגים האלה, זה יגרום לרוב הנוסעים היהודים והישראלים להרגיש לא בנוח ולא בטוח, במיוחד בתחום הבידוק הביטחוני בהית'רו. היינו רוצים לדעת מדוע כל כך הרבה אנשי ביטחון הורשו לענוד תגים פוגעניים פוליטיים המוצמדים למדים שלהם, כאשר זו הפרה של מדיניות המדים של הית'רו".

הארגון פרסם כי מנהל שדה התעופה של הית'רו, קיבל מהם תלונה על כך. הם הביעו דאגה שפעולות צוות האבטחה יצרו "סביבה מאיימת ועוינת" לנוסעים יהודים וישראלים.

דובר שדה התעופה הית'רו הגיב: "כולם צריכים להרגיש בטוחים ומבורכים בהית'רו. יש לנו הנחיות לגבי מה שעובדים יכולים ללבוש בעבודה, ואם ההנחיות לא יקוימו, נוודא שהפריטים האלה יוסרו מיד, כפי שהיה במקרה הזה".

הית'רו לונדון מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד