ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אחרי ביטול האישום

פרשת רצח הנער ניסים שטרית: הפרקליטות מערערת עליון

הפרקליטות מבקשת לחלוק על קביעות בית המשפט המחוזי וטוענת כי העבירה לא התיישנה - ותבקש לאפשר, גם בחלוף השנים, את בירור האמת בפני בית המשפט, ומיצוי הדין עם האשמים במותו של הנער

פרשת רצח הנער ניסים שטרית: הפרקליטות מערערת עליון
בנימין זאבי מגיע לדיון בבימ"ש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים לבטל את כתב האישום שהוגש נגד בנימין זאבי בגין רצח הנער ניסים שטרית ז"ל בשנת 1986.

בראשית שנת 1986 נעלמו עקבותיו של הנער ניסים שטרית, נער חרדי תושב ירושלים בן 16, ולא נמצאו עד היום. לפי המתואר בכתב האישום, הרקע לרצח הוא חשדם של אנשים הקשורים לקהילת "שובו בנים" בראשה עומד הרב אליעזר ברלנד, שהמנוח קיים מפגשים "בניגוד לנורמות הדתיות של אנשי הקהילה".

על פי כתב האישום שהוגש בשנת 2021, הנער  נחטף והוכה על ידי זאבי ונוספים - ונקבר ביער אשתאול.

בית המשפט המחוזי קבע כי העבירה התיישנה, בשל כך שחלק מהפעולות שביצעה המשטרה לאורך השנים לא היוו "פעולות חקירה העוצרות את מרוץ ההתיישנות" ולכן ביטל את כתב האישום, טרם שמיעת הראיות בתיק. כעת, מבקשת הפרקליטות לחלוק על קביעות אלה, לקבוע כי העבירה לא התיישנה ותבקש לאפשר, גם בחלוף השנים, את בירור האמת בפני בית המשפט, ומיצוי הדין עם האשמים במותו של המנוח.

מתוך 'רב הנסתר'. באדיבות 'כאן 11'הנער ניסים שטריתצילום: מתוך 'רב הנסתר'. באדיבות 'כאן 11'

בפסק הדין של השופטות חגית מאק-קלמנוביץ, מרים ליפשיץ-פריבס והשופט אילן סלע, הוסבר כי בעקבות תיקון שנעשה בחוק, כיום אין כלל התיישנות על עבירת הרצח שבה הואשם זאבי. אולם, במקרה זה חקירת הרצח קדמה לתיקון לחוק, ולכן התיקון אינו חל, "ויש לבדוק אם העבירה התיישנה לפי דיני ההתיישנות שהיו בתוקף בזמן ביצו העבירה והחקירה".

כתבי האישום שהוגשו נגד זאבי וברוך שרביט, מתארים כי שטרית ז"ל נחטף והותקף על ידי אנשי "משמרות הצניעות" מספר חודשים טרם מותו, בשל חשדם כי הוא מקיים מפגשים שאינם תאמו לרוחם. בהמשך, כדי לגרום לו לחדול מהמפגשים תכננו הרב ברלנד ואנשי "משמרות הצניעות" להכותו ולאיים עליו פעם נוספת, וכך נעשה.

בינואר 1986 לאחר שפותה להגיע לדירה, היכו אותו הנאשמים ואחרים. מהדירה הוא נחטף ליער באזור בית שמש, שם חברו הנאשמים לאנשים נוספים וכולם יחד היכו את המנוח במכות חזקות בגופו ובראשו. כעבור מספר דקות אחד התוקפים הכריז כי הוא מת, והנאשמים וחבריהם קברו אותו ביער.

אביו של בנימין זאבי, השר לשעבר רחבעם זאבי ז"ל, נרצח ב-2001 נרצח על ידי שלושה מחבלים פלסטינים, אנשי החזית העממית לשחרור פלסטין. בעת הירצחו היה שר התיירות בממשלת ישראל, וחבר הכנסת מטעם מפלגת מולדת בסיעת האיחוד הלאומי.

 

ניסים שטרית בנימין זאבי ערעור זיכוי פרשת ניקיון כפיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד