ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
קורא להפסקת אש

המסר לישראל: "הנורמליזציה עם סעודיה מתרחקת"

המסר שנאמר בימים האחרונים ע"י בכירים בממשל האמריקני לבכירים ישראלים "הנורמליזציה עם סעודיה מתרחקת". ד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי אמר השבוע דברים חריפים נגד ישראל

המסר לישראל: "הנורמליזציה עם סעודיה מתרחקת"
מוחמד בן סלמאן/בנימין נתניהו צילום: משרד החוץ הסעודי/אורן בן חקון, פלאש 90

בכירים אמריקנים אמרו לעמיתיהם הישראלים כי הסעודים איבדו את הסבלנות. "הם שמרו על 'איפוק' מבחינת האמירות שלהם על ישראל והמלחמה, אבל כעת, כפי שאפשר לראות במתקפה החריפה של יורש העצר בן סלמן, הסעודים שינו גישה".

עמיחי שטיין דיווח בכאן חדשות, כי הסעודים עדיין רוצים הסכם נורמליזיציה, אבל יש להם דרישות.
 
הסיבות להתרחקות הם כמובן העובדה שסיום המלחמה לא נראה באופק, העובדה שהממשלה לא מדברת על היום שאחרי, והקשיים הפוליטיים של נתניהו לדבר, בצורה כזאת או אחרת, על מדינה פלסטינית.

"הנורמליזציה עם סעודיה מתרחקת", זה המסר מהממשל האמריקני לבכירים ישראלים. הבכירים הוסיפו כי המצב כרגע מרחיק משמעותית את הסיכוי להביא להסכם.

כזכור מוחמד בן סלמאן, יורש העצר הסעודי אמר השבוע דברים חריפים נגד ישראל: "חג הקורבן מגיע אלינו השנה בעת שנמשכים הפשעים המתועבים נגד אחינו ברצועת עזה, ועל כן נדגיש כי יש להגיע להפסקה מיידית למתקפה הזו, ואנו מפצירים כי על הקהילה הבינלאומית לפעול באמצעות נקיטת כלל הצעדים, שיבטיחו את ההגנה על חיי האזרחים בעזה, וכי יש לקיים את ההחלטות שהתקבלו לאחרונה במועצת הביטחון, בנוגע להצעת הפסקת האש המיידית ברצועת עזה".

סעודיה ארצות הברית נורמליזציה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד