ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מכה קלה

ברקע המשבר בקואליציה: גוש הימין נחלש, נתניהו בפער קטן מעל גנץ

לאחר משבר חריף בקואליציה, סקר מנדטים מעלה: גוש הימין יורד ל-57 מנדטים, גוש המרכז-שמאל עם 53 מנדטים בלבד. הליכוד משיגה 24 מנדטים, גנץ - 18. שאלת ההתאמה: נתניהו מוביל על גנץ

ברקע המשבר בקואליציה: גוש הימין נחלש, נתניהו בפער קטן מעל גנץ
ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גוש הימין רושם ירידה קלה בסקר מנדטים שפורסם הערב (חמישי) בערוץ 14, זאת בתום שבוע סוער שעבר על ממשלת הימין במהלכו מפלגת ש”ס נאבקה על העברת חוק הרבנים והתקוטטה בפומבי עם עוצמה יהודית וחכי"ם נוספים בליכוד, שסירבו להעביר את החוק. על פי הסקר הגוש נחלש ב-2 מנדטים.

לו הבחירות היו נערכות היום, מפת המנדטים הייתה כדלהלן, מפלגת הליכוד מובילה את עם 24 מנדטים, אחרינ נמצאת מפלגתו של גנץ, המחנה הממלכתי עם 18 מנדטים. שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן, גורף עם ישראל ביתנו 14 מנדטים וראש האופוזיציה יאיר לפיד ממשיך לדשדש ומשיג רק 13 מנדטים.

לאחר מכן, נמצאת ש”ס של דרעי שעמדה השבוע במוקד הסערה הפוליטית, שמביאה 10 מנדטים. מפלגתו של איתמר בן גביר, עוצמה יהודית איתה התקוטט דרעי, משיגה מספר מנדטים דומה.

מפלגת העבודה בראשותו של יאיר גולן, סגן הרמטכ”ל לשעבר שברזומה שלו שורת התבטאויות חריגות ומעוררות סערה בשנים האחרונות, משיגה 8 מנדטים. יהדות התורה החרדית עם 8 מנדטים אף היא.

רע”ם של מנסור עבאס עם 6 מנדטים; הציונות הדתית של שר האוצר סמוטריץ’ עם 5 מנדטים בלבד; חד”ש תע”ל עם 4 מנדטים.

לא עוברות את אחוז החסימה: מפלגת בל”ד הקיצונית עם 2.5% בלבד; מרצ עם 2.1%; והימין הממלכתי של גדעון סער – שדרש להיכנס לקבינט המלחמה, סורב ופרש מממשלת נתניהו וגנץ – עם 1.3% בלבד.

בחלוקה לגושים, עומד גוש הימין על 57 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל על 53 מנדטים. המפלגות הערביות עם עשרה מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ראש הממשלה המכהן נתניהו מוביל בפער קטן מאד על פני יריבו הפוליטי גנץ: 39% לנתניהו מול 36% לגנץ. 25% טוענים כי אף אחד מהם לא מתאים לתפקיד.

כאשר שואלים את הציבור את שאלת ההתאמה לתפקיד הבכיר על נתניהו מול לפיד, עולים נתונים חדים יותר: 41% טוענים כי נתניהו מתאים מול 33% בלבד שחושבים שיאיר לפיד מתאים לראשות הממשלה. 26% מהנשאלים חושבים שאף אחד מהם לא מתאים.

 

 

סקר המנדטים הליכוד המחנה הממלכתי גוש הימין אריה דרעי בנימין נתניהו איתמר בן גביר חוקה הרבנים ש"ס משבר בקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד