י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
משרד האנרגיה מרגיע:

ישראל תישאר בעלטה למשך 72 שעות? "תרחיש קיצוני בסבירות נמוכה"

משרד האנרגיה ביקש להבהיר כי "תרחיש 'עלטה' שבו מעל 60% ממשקי הבית עלולים להיוותר ללא חשמל למשך עד 72 שעות הוא תרחיש קיצוני, והסבירות לכך נמוכה"

ישראל תישאר בעלטה למשך 72 שעות? "תרחיש קיצוני בסבירות נמוכה"
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאור דבריו היום (חמישי) של שאול גולדשטיין, מנכ"ל החברה הממשלתית שאחראית לניהול מערכת החשמל הארצית שקבע כי "אנחנו לא במצב טוב, אנחנו לא מוכנים למלחמה וכי אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי אפשר יהיה לגור בישראל", מבהיר היום משרד האנרגיה כי "תרחיש 'עלטה' שבו מעל 60% ממשקי הבית עלולים להיוותר כאמור ללא חשמל למשך עד 72 שעות הוא תרחיש קיצוני, והסבירות לכך נמוכה".

בהודעת המשרד נכתב כי "מאז תחילת המלחמה, המשרד פועל ללא לאות להבטחת אספקת האנרגיה לכלל אזרחי המדינה, תוך היערכות מדוקדקת לתרחישים קיצוניים ושיבושים אפשריים באספקה. מאמצים אלו מבוצעים בשיתוף פעולה הדוק עם גורמי הביטחון, במטרה לנהל את ביקושי החשמל, היתירות האנרגטית ומלאי הדלקים.

במשרד האנרגיה מדגישים כי "תרחיש ״עלטה״ בו מעל 60% ממשקי הבית עלולים להיוותר ללא חשמל למשך עד 72 שעות הוא תרחיש קיצוני והסבירות לכך נמוכה. עם זאת, המשרד פועל ללא הרף לצמצם את הסבירות להתממשות התרחיש ולהערך ליציאה מהירה ככל שניתן ממצב עלטה, ככל ואכן יתממש".

לסיום נכתב כי "כל הגופים הרלוונטיים, כולל חברת נגה וחברת החשמל, פועלים בהתאם לתרחיש החירום של רח"ל ולהנחיות המקצועיות של המשרד. משרד האנרגיה קורא לאזרחי ישראל להיערך בהתאם להנחיות פיקוד העורף, כולל הצטיידות בסוללות, מים ומטענים ניידים, על מנת להבטיח מוכנות מרבית במצבי חירום".

הפסקת חשמל עלטה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}