י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"עלולה להיות פגיעה"

בממשל ביידן חוששים: מערך ההגנה של ישראל יקרוס מול חיזבאללה

ארה"ב מודאגת כי כיפת ברזל עלולה לקרוס אם תהיה מלחמה כוללת עם חיזבאללה. בישראל מתכננים להעביר "משאבים" מעזה לצפון כהכנה למתקפה אפשרית נגד חיזבאללה. שר החוץ, אנתוני בלינקן, אמר לבכיר ערבי במזרח התיכון, כי "נראה שישראל מתכוונת לפתוח בפלישה ללבנון".

בממשל ביידן חוששים: מערך ההגנה של ישראל יקרוס מול חיזבאללה
לוחמי חיזבאללה משקיפים לישראל צילום: Basel Awidat/Flash9

בארצות הברית מקננים חששות כבדים שבמקרה של מלחמה בין ישראל לחיזבאללה, הארגון הנתמך על ידי איראן עלול להקריס את מערכת ההגנה האווירית של ישראל בצפון, כולל כיפת ברזל, כך אמרו שלושה גורמים אמריקאים לרשת CNN.

בין החששות שגם ישראל שותפה להם, כיפת ברזל עלולה להיות פגיעה מול ארסנל העצום של טילים ומל"טים של חיזבאללה.

גורמים רשמיים ישראלים אמרו לארה"ב שהם מתכננים להעביר "משאבים" מעזה לצפון כהכנה למתקפה אפשרית נגד חיזבאללה.

"אנו מעריכים שלפחות כמה סוללות כיפת ברזל יהיו משותקות", אמר בכיר בממשל.

גורם ישראלי אמר שסביר שחיזבאללה יבצע גדולה בעיקר באמצעות נשק מדויק, וזה יאתגר את מערכת ההגנה האווירית להתגונן. חיזבאללה אוגר במשך שנים תחמושת וטילים מונחי לייזר מדויקים שהארגון מקבל מאיראן.

כזכור מוקדם יותר החודש, חיזבאללה פרסם סרטון ובו נראה מל"ט פוגע בסוללת כיפת ברזל בצפון ישראל. נראה שזה המקרה הראשון של פגיעה מוצלחת במערכת.

מצה"ל נמסר כי לא ידוע על נזק למערכת. אבל גורמים רשמיים ישראלים אמרו לארה"ב, שהם מאמינים שכיפת ברזל "עלולה להיות פגיעה", במיוחד בצפון. בארה"ב הופתעו מהתחכום של התקיפות של חיזבאללה עד היום, כך אמרו שני בכירים אמריקאים. החשש העיקרי הוא שחיזבאללה ישתמש במספר רב של אמצעי לחימה וטילים מדויקים.

"גבולה הצפוני של ישראל הגיע לנקודת מפנה מסוכנת", אמרו גורמים אמריקאים.

"העובדה שהצלחנ להחזיק את החזית בלי מלחמה כל כך הרבה זמן היא נס", אמר גורם אמריקאי בכיר, בהתייחסו למאמצים של ארה"ב למנוע מלחמה כוללת. "אנחנו נכנסים לתקופה מסוכנת מאוד", אמר בכיר אחר בממשל ביידן.

ההשלכות של מלחמה רחבה יותר בין ישראל לחיזבאללה עשויות להיות הרסניות, אמר הבכיר האמריקני. לחיזבאללה יש ארסנל אדיר של רקטות, טילים ומל"טים, מתוחכמים יותר והרסניים יותר מחמאס. רובן רקטות קצרות טווח, אך חלקן יכולות להגיע לעומק ישראל עם יכולת מדויקת. צה"ל מעריך כי לחיזבאללה יש כ-150,000 רקטות וטילים, כולל אלפי אמצעי לחימה מדויקים.

רשת CNN מדווחת כי האמריקאים לא אמרו מפורשות לישראל שהם מתנגדים למתקפה כוללת נגד חיזבאללה, אבל הם מזהירים שזה "עלול להוביל למלחמה גדולה יותר ששני הצדדים למעשה לא רוצים", אמר גורם אמריקאי. ישראל טענה שהיא יכולה לבצע "מלחמת בזק", אך ארה"ב מזהירה כי ייתכן שזה ייצא משליטה", אמר הבכיר.

במהלך נסיעתו האחרונה של שר החוץ, אנתוני בלינקן, למזרח התיכון, הוא אמר לבכיר ערבי כי נראה שישראל מתכוונת לפתוח בפלישה ללבנון, כך לפי מקור המכיר את הפגישה.

הכוח הלוחם של חיזבאללה גדול יתר מזה של חמאס, עם 40,000 עד 50,000 לוחמים. נסראללה אמר אתמול שמספר הלוחמים של חיזבאללה עולה על 100,000, וציין את כוח רדואן המובחר, שיש לו ניסיון של שנים בלחימה בסוריה.

חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל לבנון ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}