י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יום ראשון החתונה

"זה גובל בפיקוח נפש": ה'פסקי תשובות' התגייס לעזרת הכלה

נדיר לראות את הגאון רבי שמחה רבינוביץ שליט"א פונה לציבור בקריאה נרגשת אבל המקרה הזה הוציא אותו מגדרו • "אם יש לי את האומץ ואת ההעזה - אני מבקש שיתנו 180 שקל בשביל העזרה למשפחה הזאת", אומר הרב בענווה, ומוסיף ברכה מיוחדת: "ללא ספק זה ישפיע 10 פעמים ח"י לכל אלה שמשתתפים במצווה הזאת!!!" • יום ראשון החתונה!

בעל הפסקי תשובות
בעל הפסקי תשובות צילום: קופת העיר

את הגאון רבי שמחה רבינוביץ מכירים רבים דרך ספרי ההלכה המיוחדים שזכה לחבר ולהפיץ בכל תפוצות ישראל – ה'פסקי תשובות' על ששת חלקי המשנה ברורה ועל חלקים נוספים מהשו"ע. 

אין זו דרכו של הרב שליט"א לפנות לציבור בקריאות קודש או בבקשות מיוחדות, ובדרך כלל הא מתמקד בעניינים הלכתיים בעיקר. 

צפו בדבריו המרטיטים של הפסקי תשובות>>

אבל הפעם חורג הרב מהרגלו ויוצא מגדרו לטובת כלה ענייה שאינה יכולה להתכונן לחתונתה המתקרבת, בגלל שאין בידה אפילו פרוטה שחוקה. 
הרב הידוע בלשונו הזהירה שהורגל מצעירותו לשקול בפלס כל מילה ולא לכתוב או לומר דבר שאינו מדוייק בתכלית הדיוק, מתאר במילים חדות וברורות את המצב הנורא שבו שרויה הכלה הענייה ואת הצער הגדול שחווה אמה האוהבת שמתקשה להשיא אותה בכבוד אחרי שנים רבות של בדידיות וגידול משפחה בכוחות עצמה. 

"זהו מקרה שידוע לי אישית", מעיד ה'פסקי תשובות', "אשה אפשר להגיד עליה גלמודה, גרושה כבר עשרות שנים, מגדלת לבד את הילדים. עכשיו היא עשתה שידוך לבת שלה, ומתקרב זמן החתונה והמצב ממש בצורה יוצאת דופן בקושי שלו, זה גובל בפיקוח נפש!

"הזמן לחתונה מתקרב והכלה מרטיבה בלילה את הכרית מרוב דמעותיה, אין לה אפילו את הדברים המינימליים ביותר של הוצאות לחתונה...

"אין פה תמיכה משום גורם אחר, חוץ מהאמא עצמה שצריכה לדאוג לכל הצרכים של החתונה. 

"אם יש לי את האומץ ואת ההעזה להגיד שיעשו לפנים משורת הדין ויתנו 180 שקל בשביל העזרה למשפחה הזאת - ללא ספק זה ישפיע 10 פעמים ח"י לכל אלה שמשתתפים במצוה הזאת, הכנסת כלה נדירה כזו, שכולם יהיו מבורכים בכל הטוב".

הרב מוסיף ומציין שיש מעלה גדולה בנתינת צדקה לתושבי ירושלים: "הם גרים פה בירושלים, וכתוב 'עניי עירך קודמים'. כתוב בשם ספר 'חסידים', ש'עניי עירך' קודמים הכוונה לעניי ירושלים, 'ולירושלים עירך' ברחמים תשוב". 

הענו כעת לקריאתו של הרב שמחה רבינוביץ שליט"א שיצא מגדרו, ושמחו את הכלה בשותפות של 180 ₪, וזכו ב-10 פעמים ח"י, להיות מבורכים בכל הטוב!

לתרומת 180 ₪ לכלה העניה הקליקו כאן>>>

קופת העיר פסקי תשובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}