ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
המשפחה רוצה הי"ד

30 יום לנפילתו של החייל החרדי ישראל יודקין: המצבה הונחה ללא כיתוב

משפחתו של סרן ישראל יודקין הי"ד, לוחם בנצח יהודה שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, לא קיבלה אישור להוסיף את המילה "הי"ד" על המצבה של ישראל שנפל בעזה. בני המשפחה עלו לקברו במלאות 30 יום לנפילתו, אך המצבה הונחה ללא כיתוב

30 יום לנפילתו של החייל החרדי ישראל יודקין: המצבה הונחה ללא כיתוב
המצבה של ישראל יודקין הי"ד צילום: משה שיינר, אתר COL

בני משפחתו של סרן ישראל יודקין הי"ד מכפר חב"ד, שנפל בבית חאנון ברצועת עזה בחודש שעבר, עלתה היום (חמישי) לקברו במלאת 30 יום לנפילתו, אך מכיוון שמשרד הביטחון לא אישר לכתוב לבקשת המשפחה על המצבה הי"ד ליד שמו, הונחה מצבה ריקה על הקבר ללא שמו תאריך נפילתו או נסיבות נפילתו.

משפחת יודקין פנתה בימים האחרונים במכתב לשר הביטחון, יואב גלנט, בבקשה שיאפשר למשפחה להוסיף כיתוב "הי"ד" גם על מצבות של קברים צבאיים, זאת אחרי שצה"ל לא נענה לבקשת בני המשפחה.

משה שיינר, אתר COLהמצבה של ישראל יודקין הי"דצילום: משה שיינר, אתר COL

במכתב נאמר: "‏אנו משפחת יודקין, משפחה שכולה מכפר חב"ד שאיבדה את גיבור ישראל סרן ישראל יודקין הי"ד, ‏אשר נפל בקרב ברצועת עזה במלחמת חרבות ברזל בתאריך י"ד באייר, 22 במאי 2024. כמיטב ההלכה והמסורת היהודית בת אלפי שנים ההלכה אומרת שמי שנפל במלחמה, כותבים על ראש המצבה ובצמוד לשם הנופל את האותיות 'הי"ד'".

בני משפחתו של ישראל יודקין הי"ד דורשים לשנות את ההחלטה. הם כתבו עוד: "סוגיה זו אינה רק כאבנו הפרטי, משפחת יודקין, אלא כאבן של משפחות רבות, ועד היום בוצעו מאות פניות בנושא זה ואף כאלו שהגיעו לבג"ץ, ולמרות כל זה, הנושא נשאר עומד באטימות ‏מוחלטת אל מול משפחות השכול, העם היהודי וקדושת הנופלים. אנחנו פונים אליך במכתב זה ומבקשים להיעתר לבקשתנו לכתוב את האותיות הי"ד על מצבות הנופלים לכלל משפחות השכול בעם ישראל".

ממשרד הביטחון נמסר: "אגף משפחות, הנצחה ומורשת משתתף בצערה של משפחת יודקין. אנו מאפשרים למשפחה לכתוב את האותיות הי"ד לבקשתם בכיתוב האישי. עם זאת, האגף פועל על פי הכללים לכיתוב על מצבה הקבועים בחוק בתי קברות צבאיים. אנו נמצאים בקשר שוטף עם המשפחה ונמשיך ללוותה".

ישראל יודקין מלחמת חרבות ברזל משרד הביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד