י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מערכת החשמל בסכנה

המנכ"ל באזהרה חמורה לאור ההסלמה: "אחרי 72 שעות - לא יוכלו לגור בישראל"

מנכ"ל החברה הממשלתית שאחראית לניהול מערכת החשמל הארצית טוען ברקע ההסלמה בצפון כי "אחרי 72 שעות בלי חשמל - אי אפשר לגור בישראל". חברת החשמל הגיבה: "אמירות מנותקות מהמציאות, שיוצרות פאניקה"

המנכ"ל באזהרה חמורה לאור ההסלמה: "אחרי 72 שעות - לא יוכלו לגור בישראל"
אילוסטרציה צילום: Yossi Aloni/Flash90

שאול גולדשטיין, מנכ"ל נגה ניהול מערכת החשמל, החברה הממשלתית שאחראית לניהול מערכת החשמל הארצית, קבע ברקע נאום נסראללה וההסלמה בצפון כי "אנחנו לא במצב טוב, אנחנו לא מוכנים למלחמה". 

בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות נשאל גולדשטיין אם יכול להבטיח שבכל מקרה יהיה חשמל וענה: "לא. אבל נסמוך על התושייה הישראלית. ישראל היא אי אנרגטי ואנו צריכים לספק לעצמנו, זה גם היתרון שלנו. אנו מאומנים לעבוד באי".

ב"ווינט הובאו דבריו של גולדשטיין: "כשנכנסתי לתפקיד והתחלתי לחקור מה האיום האמיתי על משק החשמל, שאלתי – נגיד ופגע טיל במשק החשמל ויש הפסקת חשמל לשעה, שלוש שעות, 24 שעות, 48 שעות, 72 שעות ואילך. מה קורה במצב כזה לישראל? הקו התחתון הוא שאחרי 72 שעות - אי אפשר לגור בישראל". 

עוד הוסיף: "אנשים לא מבינים עד כמה החיים שלנו כאן תלויים בחשמל. יש לי 15 מפקחים ברחבי הארץ, אם יש הפסקת חשמל אז אחרי 5 שעות אין לי טלפון להתקשר אליו. נגיד שיקבל יונת דואר אחרי 12 שעות, אותו מפקח יגיע לתחנת דלק אבל אין דלק, אף תחנת דלק לא עובדת, בכל תחנה יש תור של 30 קילומטר לפחות, אם לא יותר מזה. אתה בודק את כל התשתיות שלנו - הסיבים האופטיים, הנמלים ולא אכנס לדברים רגישים – אנחנו במצב לא טוב".

גולדשטיין המשיך ואמר: "אנו לא מוכנים למלחמה אמיתית. אנו חיים בעיניי בעולם פנטזיונרי. הצד הטוב הוא שהשקענו המון במיגון, יחד עם חברת החשמל, בצוות משותף. אם נסראללה רוצה להפיל את רשת החשמל של ישראל הוא צריך רק להרים טלפון לאחראי על מערכת החשמל של ביירות, שנראית בדיוק כמו זו של ישראל". 

מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר, תקף את גולדשטיין בעקבות אזהרותיו החריפות ואמר: "אמירתו בדבר חוסר חוסנה של רשת החשמל חסרת אחריות, מנותקת מהמציאות ויוצרת פאניקה בציבור. יפה יעשה אם יתמקד בניהול חברת נגה, שמאז כניסתו לתפקיד נסוגה לאחור - וזה בלשון מרוסנת".

מלחמת חרבות ברזל חברת חשמל חיזבאללה לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}