ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הקריקטורה בעיתון

הרב מאשים: "הקמפיין נגד החרדים בציונות הדתית נשלט על ידי אחים לנשק"

הרב דרור אריה התייחס לקריקטורה המבזה שפורסמה בשבוע שעבר בעיתון 'מקור ראשון' שכוונה נגד בחורי הישיבות ולקמפיין נגד לומדי התורה בו נוטלים חלק חלקים מבני הצינות הדתית ואמר: "נראה כי הקמפיין נגד החרדים מתוך הציונות הדתית נשלט על ידי קפלניסטים ואחים לנשק"

הרב מאשים: "הקמפיין נגד החרדים בציונות הדתית נשלט על ידי אחים לנשק"
קריקטורה בעיתון 'מקור ראשון' צילום: שי צ'רקה, מקור ראשון

הרב דרור אריה, רב ומחנך בישיבת ההסדר בשדרות, ומראשי הארגונים לחיזוק הזהות היהודית התייחס לקמפיין נגד בחורי הישיבות ואומר כי חלקים מהמגזר שמגיעים מהציונות הדתית קשרו קשר רעיוני עם מפגינים ממחאת קפלן ואחים לנשק והם שותפים בתמימות בקמפיין להכפשת והשחרת הציבור החרדי לומדי התורה. 

במסר ששלח הרב אריה למספר ראשי ישיבות במגזר החרדי הוא אומר כי "בשבוע שעבר פורסמה קריקטורה מבזה המושפעת מקמפיין מתוזמן ומתוזמר של כל מיני ארגונים כמו אחים לנשק וכוח קפלן, שמנסים להכפיש אותנו ולסכסך ולפלג בינינו. אגב, גם אנחנו מותקפים, גם לנו הם קוראים קיצוניים משיחיים, זה לא משנה מה נעשה הם ינסו לסכסך בינינו".

הרב דרור אריה על הקמפיין נגד בחורי הישיבות צילום: באדיבות המצלם

"בפרשת השבוע", הוסיף הרב אריה לראשי הישיבות, "אומרת התורה "ויהי בנסוע הארון ויאמר משה קומה השם ויפוצו אויבך וינוסו משנאיך מפניך", מה שהולך בראש המחנה זה ארון הברית. זאת התורה. כשהתורה מקיימים אותה, כשלומדים תורה בעיון ובעמל זה מוביל את המחנה לנצחון".

הרב אריה אומר כי בחורי הישיבות הם עמלים בתורה וכי מי שלומד צריך להמשיך בכל הכח: "חיזקו ואימצו אתם מתקנים את המחשבות, אתם מיישרים את הדעות אתם מטפלים בטהרת הלב בחיזוק הרוח. מה שאנחנו צריכים היום זה בעיקר רוח של גבורה. ואין גבורה, במקום שאין קדושה ואין אמונה.  חזרנו לפה אחרי 2000 שנה מכוח התורה, מכוח חזון הנביאים, וננצח את הרשע הנוראי הזה מכוח מטיפוח הטוב ואין טוב אלא תורה. 

באדיבות המצלםהרב דרור אריהצילום: באדיבות המצלם

כל אחד במשימה שלו, החיילים הגיבורים שלנו הצדיקים שלנו הולכים קדימה ואיתם תלמידי החכמים בני התורה באהבה באמונה יחד בעזרת השם באמונה ננצח, כולנו ביחד נושאים את האלונקה הזו של נצח ישראל. שום דבר לא יפריד בנינו".

יצוין כי עמדתו של הרב היא שמי שלא לומד חייב להתגייס ובלבד שתהיה מסגרת נאותה המתאימה לאורח החיים החרדי, מה שלא מתאפשר עקב אג'נדת השוויון שמובילה היוהל"ם בצה"ל.

הרב דרור אריה מקור ראשון חוק הגיוס בני הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד