ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לקראת טלטלה פוליטית

סקרים דרמטיים בבריטניה: השמרנים כמעט נמחקים בבחירות

שבועיים לבחירות בבריטניה: לפי סקר בריטי, מפלגת השמרנים תתרסק ל-53 מושבים בלבד מתוך 650. לראשונה ראש הממשלה ייאבד את מושבו בפרלמנט. לפי הסקר, הלייבור תשיג את המספר הגדול אי פעם - 425

סקרים דרמטיים בבריטניה: השמרנים כמעט נמחקים בבחירות
רישי סונאק צילום: ממשלת בריטניה

שלושה סקרי דעת קהל חדשים בבריטניה מנבאים תבוסת ענק לשמרנים בראשות ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, בבחירות שיתקיימו ב-4 ביולי, וצופים כי מפלגת הלייבור תזכה ברוב גדול לאחר 14 שנים באופוזיציה.

אחד הסקרים הראה כי הלייבור של קייר סטארמר בדרך לזכות ב-425 מושבים בבית הנבחרים של בריטניה, המונה 650 מושבים. זהו המספר הגבוה ביותר בתולדות המפלגה. סקר Savanta צופה 516 מושבים ללייבור.

לפי הסקר הראשון השמרנים יזכו ל-108 והליברל-דמוקרטים על 67, בעוד שסקר Savanta צופה שהשמרנים יתפסו 53 מושבים בפרלמנט והליברל-דמוקרטים 50. 

הסקרים החדשים תואמים במידה רבה את הסקרים הקודמים שחזו ניצחון של הלייבור, אבל מראים שהיקף התבוסה של השמרנים יכול להיות אפילו יותר גרוע ממה שחשבו בעבר.

לפי הסקרים החדשים ראש הממשלה סונאק יהפוך לבריטי הראשון שמאבד את המושב בבחירות בעודו מכהן כראש הממשלה. עם זאת הודגש כי הקרב על המושב של סונאק צמוד ביותר, וכי הפסדו אינו בטוח.

בריטניה בחירות רישי סונאק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד