י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דיווח אמריקאי

נתונים עגומים: מספרם של החטופים שנותרו בחיים לא יותר מ-50

מקור אמריקאי בכיר שמעורה בנושא החטופים אמר כי מספרם של החטופים ברצועת עזה שעדיין נותרו בחיים עשוי להיות עד 50 | לשכת ראש הממשלה וצה"ל סירבו להגיב | גם חמאס לא הגיב לפניית העיתון, ולדבריו אין לו מידע ברור בעניין

נתונים עגומים: מספרם של החטופים שנותרו בחיים לא יותר מ-50
ההרס בנוסיראת אחרי מבצע חילוץ החטופים צילום: Khaled Ali/Flash90

מתוך כ-250 חטופים על ידי חמאס ב-7 באוקטובר, 116 עדיין בשבי, אך ככל הנראה רבים מהם כבר מתו. מתווכים בשיחות ובכיר אמריקאי שמכיר את המודיעין האחרון של ארה"ב בנושא, אמרו ל'וול סטריט ג'ורנל' שמספרם של החטופים החיים מגיע עד 50 בלבד. 

הערכה זו, המבוססת בחלקה על המודיעין הישראלי, פירושה ש-66 מאלה שעדיין מוחזקים בעזה כנראה מתים, 25 יותר ממה שישראל הצהירה בפומבי.

מנהל המודיעין הלאומי בארה"ב סירב להגיב. בלשכת ראש הממשלה וצה"ל סירבו להגיב. חמאס גם הוא לא הגיב לבקשת תגובה, אך מסר למתווכים בשיחות הפסקת האש כי הוא אינו יודע כמה חטופים בחיים.

גופותיהם של 19 חטופים חולצו לישראל, כולל שמונה בשלושת החודשים האחרונים. ישראל קבעה כי עוד 41 חטופים מתים.

שמונה אמריקאים נותרו חטופים בעזה, כולל שלושה שהוכרזו כמתים על ידי ישראל. המשפחות האמריקאיות של החטופים נפגשות בקביעות עם אנשי הבית הלבן.

נושא החטופים החיים או מתים היה במוקד השיחות להפסקת האש בתיווך ארה"ב, מצרים וקטאר. ישראל לא הייתה מוכנה בתחילה לקבל גופות בשלב הראשון של כל עסקה, אך בהצעה האחרונה לחמאס, ישראל הודיעה שהיא תקבל גופות.

ההערכות לגבי מספר החטופים ההרוגים ממשיכות להיות במוקד הדיונים עקב תנאי מעצרם, פצעים שנגרמו להם במהלך החטיפה ב-7 באוקטובר וסיבות נוספות. גורמים רשמיים ישראלים אומרים כי רוב החטופים שהוכרזו כמתים נהרגו ב-7 באוקטובר, אך גם אישרו שחלק מהם נהרגו כתוצאה מפעולת ישראל בעזה. 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל חטופים ארצות הברית חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}