ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
לא הקשיבו להתרעות

המבקר אנגלמן בוועידת תל אביב: "אזרחי ישראל זכאים לתשובות"

מר מתניהו אנגלמן התייחס לביקורת שהוא עורך בנושא מתקפת הפתע והתייחס גם לסוגיות הבוערות • "הלוואי שלפני 7 באוקטובר היו מקשיבים לכל מי שהתריע בשער"

המבקר אנגלמן בוועידת תל אביב: "אזרחי ישראל זכאים לתשובות"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן צילום: באדיבות המצלם

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התארח בוועידת תל אביב והתייחס בין היתר לסוגיות הבוערות העומדות בראש סדר היום. בדבריו אמר כי האזרחים זכאים לתשובות והתייחס גם לביקורת שהחלה כבר במשרד ראש הממשלה.

על הדרג המדיני אמר אנגלמן, "התחלנו בביקורת בלשכת רה"מ ובלשכת שהב"ט. לשכת שהב"ט נפתחה בפנינו בצורה מאוד בוגרת ובלשכת רה"מ היו השהיות בהתחלה. לאחר החלטת בג"ץ לשכת רה"מ הודיעה לנו על הפסקת העברת החומרים לביקורת בשל ההחלטה. ההודעה מעידה על הלך רוח שלא מקובל עלי".

על הרמטכ"ל אמר, "הלוואי שלפני 7 באוקטובר היו מקשיבים לכל מי שהתריע בשער, לא רק למבקר המדינה אלא גם לתצפיתניות ולתחקור פנימי ולעוד אנשים רבים שהתריעו. אני מחויב לבדוק מה היו הכשלים בממשק בין הדרג הצבאי למדיני. תכנית הביקורת על צה"ל היא בשלבים"

על החלטת בג"ץ מהשבוע: "אנו מיישמים את החלטת בג"ץ. החלטה שיפוטית צריך לכבד. חשוב לי מאוד שחוק יסוד מבקר המדינה ייושם, שהביקורת תעשה את מלאכתה והיא תפעל כלפי כולם. ביקורת המדינה היא חלק מהמארג הדמוקרטי של מדינת ישראל".

על קרית שמונה אמר מבקר המדינה מר מתניהו אנגלמן כי, "לפני שבועיים הייתי בסיור בקרית שמונה עם ראש העיר. אני קורא לשרים ולרה"מ - תיפגשו עם ראש העיר. זה חשוב".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד