ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
הוא חוזר

נפתלי בנט מבקר: "אסון לישראל. ככה לא מנצחים מלחמה"

"הגיע הזמן להפסיק להסס. קבלו כבר החלטה. תיזמו. תכריעו", נוזף ראש הממשלה לשעבר במקבלי ההחלטות שהדיחו והחליפו אותו

נפתלי בנט מבקר: "אסון לישראל. ככה לא מנצחים מלחמה"
בנט ונתניהו במליאה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר נפתלי בנט, ממשיך להתבטא פוליטית, כפי שהוא נוהג בימים האחרונים וזאת ברקע פגישותיו עם ראשי האופוזיציה, מה שמלמד על כוונתו לחזור למערכת הפוליטית ולהתמודד בבחירות הבאות.

"אסטרטגיית המריחה היא אסון לישראל", קובע בנט בפוסט שהוא מפרסם הערב. לדבריו, "אין באמת מלחמה כרגע, יש לחימה בעצימות נמוכה. הכל מתנהל בפאסיביות, באיטיות. ככה לא מנצחים מלחמה". 

"כראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר", אומר בנט, "אני מכיר היטב את המצב הבינלאומי, ארה״ב והמלאים והכל, ואני אומר לכם:  אפשר אחרת. אתה רוצה להכריע? תן הוראה לפעול בכוח גדול. אתה רוצה הפסקת אש כדי לשחרר חטופים, להתארגן מחדש, לבסס מלאים, ולהכות באויב בהמשך? גם לגיטימי. אז לך על הפסקת אש. אל תפחד. העיקר תחליט".

עוד טוען ראש הממשלה לשעבר שמזה כשנתיים לא היה מעורב בדיונים הבטחוניים, "הלחימה הנוכחית מנוהלת כאילו יש את כל הזמן שבעולם. זו שגיאה נוראה. אין לנו אינסוף זמן.  מלחמות ארוכות ואיטיות אינן טובות לישראל. בכל מלחמה בה הכרענו את האויב, עשינו זאת באמצעות *הפעלת כוח חזק מאד בזמן קצר".

הוא ממשיך לפרוש את משנתו, "דמיינו קרב איגרוף. נתתם מכה בפנים של היריב. הוא מתנדנד ועומד ליפול. 
מה אתה עושה? מכה בו שוב ושוב עד הנוק אאוט. מה אתה לא עושה? אתה לא נותן לו שלושה חודשים להתאושש, להתרענן, להצטייד ולחזור אליך בכוחות מחודשים". 

"אבל זה בדיוק מה שממשלת ישראל עושה עכשיו. מדוע המתנו 3 חודשים לפני כניסה לרפיח? מדוע אנחנו פועלים ב15% כוח? מדוע הכל איטי והססני? המצב הנוכחי של דשדוש הוא הגרוע מכל העולמות. הוא מוביל לשחיקה של המילואימניקים ומשפחותיהם, 80,000 המפונים שקמלים בחדרי בתי המלון, משפחות החטופים שאינן מבינות מה בעצם התכנית, לפגיעה אנושה בכלכלת ישראל, להגברת הלחץ הבינלאומי ולהתשה כללית. לא סתם מדינת ישראל קבעה עיקרון יסוד של הכרעה מהירה בשטח אויב". 

לסיום קורא ראש הממשלה ה-13, נפתלי בנט, "הגיע הזמן להפסיק להסס. קבלו כבר החלטה. תיזמו. תכריעו".

נפתלי בנט מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד