ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
בני משפחה

אסון בחוף הים: בן 30 נמשה ללא רוח חיים; בת 20 במצב קשה

גבר כבן 30 טבע למוות בחוף באשקלון, בת 20 במצב קשה ובן 20 במצב קל לאחר שניסה לסייע לחלץ את הטובעים

אסון בחוף הים: בן 30 נמשה ללא רוח חיים; בת 20 במצב קשה
הטביעה בחוף אשקלון צילום: דוברות איחוד הצלה - מחוז דרום

אסון הערב (רביעי) באשקלון. גבר טבע למוות ואישה נוספת חולצה במצב קשה מורדמת ומונשמת מחוף דלילה.

מדוברות מד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה שבסופן נקבע מותו של גבר כבן 30. ומפנים לבי"ח ברזילי, צעירה כבת 20 במצב קשה, כשהיא מורדמת ומונשמת. גבר כבן 20 שנפגע באורח קל כשנכנס למים בניסיון לחלץ את הטובעים טופל במקום ולא נזקק לפינוי לבית החולים.

חובש בכיר במד"א ירון קפח סיפר: "הגענו לחוף במהירות רבה בכלים מיוחדים ובאמבולנס 4X4 שמגיע עד קו החוף בעצמו. סיפרו לנו שישנם מספר אנשים במים והם כרגע מחולצים על ידי גולשים ובהמשך על ידי כח של השיטור הימי. הכנו מיד כוחות של אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ על מנת לקלוט את הנפגעים ולהביאם לטיפול במהירות.

הנפגעת הראשונה שחולצה אלינו על ידי הגולשים, צעירה כבת 20 שנפגעה באורח קשה והייתה מחוסרת הכרה הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל הרדמה והנשמה ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה קשה ויציב. הנפגע השני שחולץ אלינו היה גבר בשנות ה-20 שנפגע באורח קל כאשר נכנס למים לסייע בחילוצם של הטובעים, הוא טופל על ידי צוותי מד"א במקום ולא נזקק להמשך טיפול רפואי.

זירת הטביעה באשקלון צילום: דוברות איחוד הצלה

הגבר השלישי כבן 40 חולץ אלינו על ידי כח שיטור ימי למרינה הסמוכה לשם נשלחה מראש ניידת טיפול נמרץ, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויי לב, הנשמות ומתן תרופות, אך למרבה הצער נאלצנו לקבוע את מותו לאחר מאמצי החייאה מתמשכות."

מיכאל רשיד ושמואל איפרגן, חובשים באיחוד הצלה מסרו: "הגענו למקום ברכב שטח של איחוד הצלה והבחנו בשלושה אנשים שהוצאו מהמים לאחר שטבעו, בסיוע חובשים נוספים הענקנו טיפול רפואי ראשוני לאישה בת 45 במצב בינוני, בנוסף צעיר כבן 27 וילדה בת 10 שניהם במצב קל והמתנו במקום בעקבות דיווח על חשד לנעדר נוסף, לאחר סריקות שנערכו במקום חולץ ע"י סירת השיטור הימי גבר בן 40 במצב אנוש וביצענו בו פעולות החייאה ממושכות, לצערנו בסופן נקבע מותו".

מדוברות המשטרה נמסר כי "שוטרי השיטור הימי בלכיש, הוזעקו הערב לחוף דלילה באשקלון, בעקבות דיווח על 3 בני משפחה שנכנסו לים ונמצאים במצוקה. 

אישה וילדה חולצו מהמים ע"י אזרחים, והשוטרים ערכו סריקות בים אחר גבר נוסף, ואיתרו אותו תוך זמן קצר סמוך לשובר הגלים כשהוא מחוסר הכרה, הם חילצו אותו תוך ביצוע פעולות מצילות חיים והעבירו אותו לידי צוותי הרפואה להמשך מאמצי החייאה".

טביעה בחוף אשקלון חוף דלילה טבע למוות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד