ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
בגבול האוסטרלי

שלושה אנשים נחקרו האם הם בדרך להתנדב בצה"ל

שלושה אנשים שנחשדו כי נסעו להצטרף לצה"ל, נחקרו בגבול האוסטרלי. הממשלה באוסטרליה מזהירה אזרחים אוסטרלים המבקשים לשרת עם כוחות מזוינים של מדינה זרה "לוודא שהתנהגותם אינה מהווה עבירה פלילית"

שלושה אנשים נחקרו האם הם בדרך להתנדב בצה"ל
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

משמר הגבול האוסטרלי חקר לפחות ארבעה אוסטרלים שנחשדו בתכנון נסיעה לישראל כדי לשרת בצה"ל.

הממשלה האוסטרלית מזהירה את האוסטרלים המבקשים לשרת בכוחות מזוינים של מדינה זרה "לשקול היטב את המצב החוקי ולוודא שהתנהגותם אינה מהווה עבירה פלילית".

מקורות רשמיים אמרו ל'גארדיאן' שחשף את החקירה, שהחוק הפלילי אינו אוסר על אוסטרלים "לשרת בכוחות מזוינים של מדינה זרה או עם הכוחות המזוינים של מדינה זרה", אך יש לוודא שלא עוברים על החוק בנוגע לסעיפים שונים.

למשטרה הפדרלית האוסטרלית יש את האישור לחקור פשעי מלחמה ופשעים חמורים אחרים שבוצעו לכאורה מעבר לים.

משרד הפנים האוסטרלי מסר כי "ארבעה אזרחים אוסטרלים נסעו מחוץ לאוסטרליה מאז 7 באוקטובר 2023, ועל פי החשד עזבו את אוסטרליה כדי לשרת או לנסות לשרת בצה"ל".

ה'גרדיאן' דיווח כי האזרחים לא נעצרו או נמנעו מלנסוע, אך הם נשאלו שאלות מפורטות יותר לגבי תוכניות הנסיעה שלהם במהלך בדיקות במכס.

מקור המכיר את הנושא אמר כי משמר הגבול אינו עוקב באופן ספציפי אחר אנשים המתכוונים לשרת בצבאות זרים, אך "כל התנועות מעבר לגבול נבדקות באמצעות מגוון טכניקות עם הכוונת מודיעיניות".

דובר מחלקת הפנים אמר כי ממשלת אוסטרליה "ערה לפוטנציאל של אוסטרלים לנסוע לישראל ולשטחים הפלסטיניים הכבושים ולעסוק בפעולות איבה".

"הממשלה מעודדת את כל האוסטרלים המבקשים לשרת בכוחות המזוינים של מדינה זרה לשקול היטב את חוקיות הנסיעה ולוודא שהתנהגותם אינה מהווה עבירה פלילית", אמר הדובר.

 

אוסטרליה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד