ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
לשכת ראה"מ מגיבה

דובר צה"ל הגרי בביקורת: "השמדת חמאס? זריית חול בעיני הציבור"

דובר צה"ל תת-אלוף הגרי אמר כי "חמאס זה רעיון - ואי-אפשר להשמיד אותו". עוד טען: "מה שאפשר לעשות זה להצמיח משהו אחר. זו הדרך להחליש את חמאס" | בלשכת ראש הממשלה פרסמו תגובה

דובר צה"ל הגרי בביקורת: "השמדת חמאס? זריית חול בעיני הציבור"
דובר צה"ל דניאל הגרי צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, אמר הערב (רביעי) בריאיון ל'חדשות 13' כי לא ניתן להשמיד את החמאס, וכי זו "זריית חול בעיני הציבור" לטעון זאת. 

הגרי טען: "חמאס זה רעיון. מי שחושב שאפשר להעלים אותו - הוא טועה. זה האחים המוסלמים". הגרי שלח מסר לדרג המדיני, ואמר כי "מה שאפשר לעשות זה להצמיח משהו אחר. משהו שיחליף את חמאס. משהו שיגרום לאוכלוסייה לדעת שמישהו אחר מחלק את האוכל, אחראי על השירותים הציבוריים". 

"מי זה המישהו הזה? מה זה הדבר הזה? זה הדרג המדיני יחליט. אבל בשביל להגיע למצב שרוצים באמת להחליש את חמאס, זאת הדרך", המשיך. 

הגרי נשאל האם הרשות הפלסטינית היא חלופה, והשיב: "אני לא מתייחס לחלופות, זה הדרג המדיני צריך להחליט - וצה"ל יישם. אבל העניין שאפשר להשמיד את חמאס, להעלים את חמאס, זה פשוט לזרות חול בעיני הציבור. אם לא נביא משהו אחר לעזה, אז בסופו של יום נקבל את חמאס". 

בהתייחסו למבצע ארנון לשחרור החטופים אמר: "לא ניתן לחלץ את כל החטופים במבצעים. אנחנו כל היום עושים מסביב לשעון חשיבה מודיעינית מבצעית, שב"כ, צה"ל, אמ"ן, יחידות מיוחדות, מעלים הרבה מאוד רעיונות, הרבה מאוד דברים גם קורים, והציבור לא יודע כי החלטנו לא לבצע". 

"מה שמוביל אותנו בעניין הזה זה דבר אחד – שאנחנו נעשה הכול כדי להחזיר הביתה אנשים בחיים. צריך להגיד, גם במבצע ארנון היו סיכונים, וזה אף פעם לא מאה אחוז - ובכל זאת אנחנו נחושים לנסות לעשות את זה. אי-אפשר יהיה להחזיר את כל החטופים במבצעים צבאיים, גם זה דבר שצריך לומר לציבור", הוסיף.

לשכת ראש הממשלה הגיבה לדברי של הגרי ומסרה: "הקבינט המדיני ביטחוני בראשות ראש הממשלה נתניהו הגדיר כאחת ממטרות המלחמה את השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. צה"ל כמובן מחויב לכך".

דובר צה״ל הגיב להודעת לשכת ראש הממשלה ומסר: "צה״ל מחוייב להשגת מטרות המלחמה כפי שהוגדרו על ידי הקבינט, פועל כך לאורך כל המלחמה לילות כימים וכך ימשיך.

מפקדי צה״ל ומשרתיו נלחמים בנחישות ובהתמדה להשמדת היכולות הצבאיות והתשתית השלטונית והארגונית של החמאס בעזה, מטרה צבאית מובהקת. 

דובר צה״ל התייחס בדבריו להשמדת חמאס כאידיאולוגיה וכרעיון והדברים נאמרו על ידו באופן ברור ומפורש. כל טענה אחרת היא הוצאת הדברים מהקשרם", לשון הודעת דו"צ.

מבצע ארנון דניאל הגרי דובר צה"ל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד